آموزش وپرورش رکن اساسی تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب است

نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش وپرورش مهم‌ترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب است، این سرمایه ملی متعلق به همه مردم است که همه ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور باید همسو و هماهنگ در خدمت بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای فرآیند تربیت فرزندان میهن اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صافی ضمن گرامیداشت تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در جمع فرهنگیان، با بیان اینکه امروز در سراسر ایران سخن از تعلیم و تربیت و رشد یادگیری است، اظهار کرد: باید توجه داشت که سهم دختران در موفقیت کشور چشمگیر است و باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.

وی تاکید کرد: آموزش وپرورش مهم‌ترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب است، این سرمایه ملی متعلق به همه مردم است که همه ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور باید همسو و هماهنگ در خدمت بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای فرآیند تربیت فرزندان میهن اسلامی باشد.

نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سال تحصیلی جدید فرصتی برای پیمودن گام‌های ارزشمند در مسیرهای تازه است و این امر وابسته به کوشش جمعی همه عوامل سهیم و موثر در آموزش وپرورش کشور است.

به گفته صافی؛ خانواده مدرسه اول و مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و بایستی دیوار بین مدرسه و خانه برداشته شود و هر دو محیط سالم، امن، بانشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشند.

وی یادآورشد: روش‌های آموزشی و تربیتی بایستی بر مبنای مشارکت جدی خانه و مدرسه و بر اساس انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولان و دانش آموزان طراحی و اجرا شود.

صافی تاکید کرد: دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه و طبیعی همه افراد است و تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه همگانی است و همت آحاد جامعه را می‌طلبد.

کد خبر 390631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.