دکه‌های روزنامه فروشی سبب نارضایتی مردم است

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقطعی مجوز هزار و ۲۰۰ دکه گل فروشی و روزنامه فروشی داده شد بعد از اینکه با منظر شهری نامناسب مواجه شدند بلافاصله این مجوزها ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب‌زاده در رابطه با اشاره به اینکه سال‌هاست مجوزی برای ایجاد دکه‌های روزنامه فروشی داده نمی‌شود، اظهار کرد: افزایش تعداد دکه‌ها سبب نارضایتی مردم شده است زیرا حصور آن‌ها در معابر سبب بر هم زدن منظر شهری می‌شود.

وی افزود: در مقطعی مجوز هزار و ۲۰۰ دکه گل فروشی و روزنامه فروشی داده شد بعد از اینکه با منظر شهری نامناسب مواجه شدند بلافاصله این مجوزها ممنوع شد اما برای افراد قبلی حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده است. آن افراد در قالب قراردادهایی که از قبل داشتند کار خود را ادامه می‌دهند، اما قرار است قراردادها اصلاح شود تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد به همین دلیل مجوز جدید برای دکه‌های مطبوعاتی صادر نمی‌شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکنون برای صدور مجوز دکه‌های مطبوعاتی احساس نیاز نشده و بهتر است مواردی از این قبیل در ساختمان‌های موجود در تهران که خالی است، استفاده شود.

وی اضافه کرد: تهران به لحاظ مراکز تجاری غنی است؛ گاهی در منطقه و یا بخشی، ساختمانی وجود ندارد و ضرورت دارد در آن منطقه، دکه‌ای پیش‌بینی شود که در آن صورت می‌توان ورود پیدا کرد ولی تاکنون احساس نیاز نشده است.

کد خبر 390623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.