تهران از لحاظ سرانه آموزشی محروم است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران از محروم‌ترین مناطق کشور در سرانه آموزشی است که جا دارد شاهد یک نهضت مدرسه‌سازی دیگر از سوی دولت و خیرین باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه استثنایی ساریخانی واقع در شهرداری منطقه ۵ اظهار کرد: نباید آموزش و پرورش را بار و هزینه کشور دانست بلکه باید به آن به چشم فرصت و مهمترین منشا ساخت فردایی بهتر برای ایران نگریست.

وی افزود: البته حرکت‌های مثبتی در حوزه رفع محرومیت بخش آموزش کشور به‌خصوص در حوزه زیرساخت‌ها از ابتدای انقلاب، به‌طور خاص در دوره سازندگی آغاز شد و نهضت مدرسه سازی در جهت تحقق سرانه استاندارد آموزشی برای دانش آموزان را آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اکنون رونق سابق را در مدرسه سازی شاهد نیستیم و برخلاف تبلیغات و تصورات، هم‌اکنون تهران از محروم‌ترین مناطق کشور در سرانه آموزشی است که جا دارد شاهد یک نهضت مدرسه‌سازی دیگر از سوی دولت و خیرین باشیم 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری و حمایت از پروژه‌های آموزشی جهت ارتقای سرانه آموزشی در تهران است، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای شورای پنجم استفاده از اراضی ذخیره و تغییر کاربری اراضی بلا استفاده به آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ایمنی است که عدالت در زیست شهری برقرار شود.

کد خبر 390619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.