توجه به مهارت آموزی در مدارس با هدف اشتغال زایی

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: مهارت آموزی در مدارس برای کمک به اشتغال زایی و زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی در آیین بازگشایی مدارس تیران‌ و کرون در هنرستان دخترانه پروفسر حسابی، با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در راستای هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی اظهارکرد: مهارت آموزی از نیازهای مهم دانش آموزان در دوران تحصیل است و باید در این عرصه سرمایه گذاری شود.

وی افزود: مهارت آموزی در مدارس باید برای اشتغال زایی و کمک به زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. با چنین رویکردی است که قادر به تامین نیازهای جامعه به واسطه تحصیل در مدارس و فعالیت دانش آموزان خواهیم بود.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: تحصیل دانش آموزان در رشته‌های مورد نیاز شهرستان مانند گردشگری و کشاورزی باعث رونق تولید و کسب و کار خواهد شد که در این حوزه برنامه‌ریزی، مشارکت و فعالیت جمعی وجود دارد.

حججی به آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان اشاره‌ کرد و گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی با بکارگیری نیروهای جدید، معلمان بازنشسته و کاهش موارد انتقالی با سعی بر اینکه کلاس خالی از معلم در مدارس وجود نداشته باشد برای سال تحصیلی جدید رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه چالش فضای فیزیکی آموزشی همچنان در این شهرستان ادامه دارد، گفت: فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید نیز ادامه دارد که برای رفع آن نیاز به اعتبارات مالی و مشارکت خیران داریم تا علاوه بر کاهش کمبود فضای آموزشی، امنیت دانش آموزان را نیز افزایش دهیم.

فرماندار تیران و کرون تامین سرویس مدارس، حمل‌ و نقل دانش آموزی، نظافت و زیبایی مدارس و برگزاری آیین بازگشایی مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اداری شهرستان برای استقبال از ماه مهر عنوان کرد.

کد خبر 390615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.