زیباسازی بخش ورودی غربی مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از زیباسازی ورودی غربی شهر با فضاسازی باغ صخره‌ای پارک وکیل آباد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورودی مناسب در یک شهر می‌تواند ایجاد حس تعلق و هویت را در میان ساکنان آن ایجاد کند از این رو شهرداری نسبت به زیباسازی ورودی غربی شهر از سمت طرقبه، شاندیز با ایجاد فضاسازی باغ صخره‌ای پارک وکیل آباد اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: پارک وکیل آباد از تفرجگاه‌های قدیمی و زیبای شهر مشهد است که به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره‌ای با چشم انداز زیبا و هوای مطبوع به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و ییلاقی در جنوب غربی مشهد واقع شده است و روزانه توسط زائران و مجاوران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در آبان ماه سال ۹۲ این پارک با مصالح طبیعی، مورد بازسازی قرار گرفت و در مطالعات اولیه مشخص شد که سنگ بستر پارک جنگلی وکیل آباد از سنگ خارا یا گرانیت ساخته شده و ضمن زیبایی، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است، بر همین اساس در کف سازی، پله‌ها و نماکاری‌های باغ صخره‌ای نیز از همین سنگ استفاده شده است.

وی با اشاره به موقعیت مکانی باغ صخره‌ای پارک وکیل آباد گفت: این پروژه در محدوده جنوبی پل پرتویی در مجاورت کوهستان پارک قرار گرفته و اعتبار تخصیص یافته برای فضاسازی این باغ اعم از احداث فضای سبز، سیستم آبیاری و نورپردازی مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان است همچنین برای اجرای معابر و سیستم روشنایی اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه شده است.

یعقوبی تصریح کرد: این باغ با فضاسازی زیبا و وجود معابر و پله‌های سنگی روی توپوگرافی و در لابه لای صخره‌ها با مساحت بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع فضای دلنشینی را برای علاقمند به طبیعت ایجاد کرده است.

کد خبر 390606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.