جنگ غول‌ها برای کسب جایزه بهترین بازیکن فیفا

امشب (سه شنبه) طی مراسمی جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا به یک بازیکن اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جایزه the best فیفا از زمانی اهدا می شود که این نهاد به همراه مجله‌ی فرانس فوتبال تصمیم گرفت دو جایزه مجزا اهدا کنند. با این ترتیب فیفا یک جایزه به نام the best به بهترین بازیکن سال می دهد، فرانس فوتبال هم وظیفه مشخص کردن برنده‌ی‌ توپ طلا را برعهده دارد.

حالا امشب مراسم ویژه‌ی فیفا ساعت ۲۲ در شهر میلان ایتالیا برگزار می شود، سه نامزد اصلی دریافت این جایزه، ویرجیل فندایک، لیونل مسی و کریس رونالدو هستند که هر سه آن‌ها در طول فصل گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند.

لیونل مسی با وجود درخشش خیره کننده و زدن بیش از ۵۰ گل در کل مسابقات فصل قبل، فقط توانست با بارسا قهرمان لالیگا شود. در جام حذفی که فینال را مقابل والنسیا از دست دادند، در لیگ قهرمانان اروپا هم برای دومین سال پیاپی اسیر کامبک شد تا شانسش با وجود عملکرد خیره کننده فردی، برای دریافت جایزه the best فیفا حداقل بیشتر از رونالدو و کمتر از فندایک باشد.

ویرجیل فندایک مدافع لیورپول با تیمش، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و با تیم ملی هلند هم تا فینال جام ملت ها پیش رفت، اما مغلوب پرتغال میزبان شد و در کل مسابقات فصل یک مدافع مستحکم بود، هم در تیم ملی هم در رده‌ی باشگاهی. همین ها به این مدافع تنومند کمک می کنند تا شانس بالاتری نسبت به دو رقیب دیگر خود برای فتح عنوان the best فیفا داشته باشد. البته فندایک کمتر از یک ماه پیش جایزه‌ی یوفا را کسب کرده بود.

نفر سوم هم کریس رونالدو پرتغالی است کسی که فصل نسبتا خوبی را در یووه سپری کرد و توانست ۲۸ گل در لیگ ایتالیا به ثمر برساند و با تیمش فاتح جام اسکودتو شود.
در لیگ قهرمانان با یووه موفق نبود، اما به واسطه عنوان بهترین گلزن این تورنمنت و بازی های خوبش، و همچنین موفقیت در عرصه‌ ملی، که به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی که زننده بیشترین گل است، نزدیک شده، شانس این را دارد که امشب در کنار مسی و فندایک حضور پیدا کند و در این مراسم حاضر باشد.

مسی، رونالدو و فندای همگی بازیهای خوب و قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته اند و باید دید کدام یک از این سه نفر می تواند جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را کسب کند.

کد خبر 390601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.