بودجه آموزش و پرورش از ابتدای دولت سه برابر و حقوق معلمان چهار برابر افزایش یافته است

رییس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در ۶ سال گذشته ۳ برابر شده است، گفت: از آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و امروز به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید افزود: خوشحالم که در سال ۹۸-۹۹ در جمع شما دانش آموزان هستم. آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم و دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.
وی  ادامه داد: برای ما امروز یک روز بیادماندنی است،هم برای شما دانش آموزان هرسالی که وارد مدرسه می شوید یک روز به یاد ماندنی از سال تحصیلی شماست و هم برای پدر و مادران و خانواده شما که از هفته‌ها و ماه‌ها پیش تلاش می‌کنند تا نام عزیزانشان را ثبت نام کنند و کتاب‌ها و لباس هایشان تهیه شود و آمادگی روحی پیدا کنند، روز مهمی است.

رئیس جمهور ادامه داد: مهم این است که در کنار تلاش معلمین، تلاش شما دانش آموزان و خانواده ها، و تلاشض دولت، امروز فکر می‌کنیم‌ کمبودی که باید بهتر جبران شود کدام است. ما دردولت همه تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش، بخش‌های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند و مکان تدریس و درس یعنی مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشد.

روحانی افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که مدرسه‌ها را بسازیم و تعمیر و آماده کنیم، ‌معلمین لازم را استخدام کنیم و بودجه آموزش و پرورش را تهیه کنیم و  این بودجه را به موقع بتوانیم پرداخت کنیم و معلمین عزیز را هم در حدی که در توان ما هست آنها را یاری و کمک کنیم.
وی ادامه داد: در آغاز دولت یازدهم یعنی سال ۹۲ بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امروز بودجه آموزش و پرورش ۴۶ هزار میلیارد تومان است. یعنی بودجه آموزش و پرورش در طول این ۶ سال به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: حقوق معلمین به طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان بوده است و امروز حقوق معلمان به طور متوسط ۴ میلیون و صدهزارتومان است، یعنی در طول ۶ سال  حقوق معملین تقریبا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده است مدرسه بهتر،حقوق بیشتر برای معلمین، و تلاش بیشتر برای کتاب‌های درسی و محیط مناسب برای آموزش و پرورش آماده کند.
روحانی گفت: در کنار دولت خانواده‌های شما هستند که بی‌تردید همه آرزوی آنها موفقیت شما است، درس خوب خواندن، درس یاد گرفتن و آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده و این که بتوانید در آینده بار مسئولیت سنگینی را بر دوش بگیرید. همه آینده کشور از آن شما است، شما نسل سوم و چهارم انقلاب هستید، نسل اول و دوم در حال پایان مسئولیت و ماموریت خود است. 
وی ادامه داد: همه کشور در اختیار شما است،‌ این شما هستید که باید آینده کشور بسازید. بنابراین بی‌تردید خانواده ها باید در زمینه آموزش، شما را یاری کنند و اگر مشکلی در مدرسه دارید، حتما خانواده شما با مسئولین مدرسه بدون تعارف در میان بگذارند چون آموزش، زندگی و آینده شما برای همه ما بسیار اهمیت دارد.
رئیس جمهور اضافه کرد: مساله سوم مساله معلمان است که بار اصلی بر دوش آنها است. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است. آنها هستند که آینده کشور را می سازند و این بوستان و گل‌های زیبای را برای این که در سراسر کشور عطر آن به مشام برسد، آماده می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه زحمات معلمین قابل جبران نیست، اظهارداشت: هم معلمین عزیز برای شما همانند یک پدر و یا یک مادر هستند و همانقدر باید عزیز باشند و هم اینکه آنها شما را به عنوان فرزند عزیز خودشان می‌بینند.

وی گفت: معلمینی موفق هستند که عشق به کارشان و به آموزش و تربیت بچه‌ها دارند و وقتی سرکلاس می‌آیند و می‌بینند بچه‌ها چیزی را آموختند، راهی را یاد گرفتند و بر کمالات اخلاقی‌شان افزوده شد،احساس رضایت می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در میان همه اینها یعنی معلم به عنوان بالاترین و مهمترین رکن، مدرسه، دولت و خانواده برای کیفیت تحصیل ما یک موضوع خیلی مهم است و آن این که محیط مدرسه باید برای دانش‌آموز لذت بخش باشد.
روحانی گفت: این خیلی مهم است که وقتی شما  به اول مهر  نزدیک می شوید،‌به روز خوشحالی نزدیک می‌شوید و یا خدای ناکرده به روز سختی و مشکلات و غم. می‌گویید به به اول مهر شروع می‌شود و یا می‌گویید وای وای. این خیلی مهم است این به به شما و وای وای شما هر کدام که باشد خیلی مهم است و اساس محیط مدرسه است.
وی افزود: ما دلمان می خواهد کاری بکنیم که شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید. همانطور که بعضی‌ها ممکن است از اول خرداد به عشق تعطیلات تابستانی باشند. اشکال ندارد تعطیلات تابستانی هم سرجای خودش لازم و برای شما تنوع است. اما مهم است که شما حس کنید در آینده شما باید معلم خوب باشید، پزشک حاذق باشید و استاد دانشگاه باشید و مدیرعالی‌مقام باشید، مهندس خوب باشید، دکتر خوب در رشته های مختلف باشید. آن هم هدف مهم و آینده زندگی شماست و این عشق همه اعضای خانواده شماست.
رئیس جمهور ادامه داد: سوال امسال ما از شما دانش‌آموزان این است که آیا محیط مدرسه محیط دلپذیر، دلخواه، شاد و پرنشاط برای شما است؟ (که دانش‌آموزان یکصدا پاسخ دادند بله).

روحانی تصریح کرد: اگر محیط مدرسه محیط پرنشاط برای شما است، برای ما بنویسید که چه کار کنیم که این محیط شاداب‌تر و دلپذیرتر و برای شما دانش‌آموزان محیطی امن‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد؟ چرا که اگر شما سر کلاس با معلمتان یک رابطه بسیار نزدیک پدری و یا مادری برقرار کردید و شما به عنوان فرزندان آنها شدید و آنها هم نگاهشان به شما به عنوان فرزندان عزیز بود و محیط کلاس به محیط رشد، تعالی و آموزش و یک محیط را دوست داشتنی تبدیل شد، پیشرفت علمی ما خیلی سریع‌تر انجام می‌گیرد و مشکلات اجتماعی و اخلاقی هم حتما بهتر اصلاح می‌شود.
وی اضافه کرد: برای ما بنویسید محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟ باید خانواده، دولت، معلمین و خود شما دانش آموزان چه کار کنیم که محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب تر برای همه شما باشد و در این محیط احساس رفاقت و دوستی کنید و نگذارید یک نفر محیط کلاس را به محیط دو قطبی تبدیل کند که یک عده مورد خنده و استهزای عده ای قرار بگیرند و رنج ببرند.عده ای در کلاس احساس کنند درس را خوب فهمیده‌اند و خوب یاد گرفته‌اند و نمره بالا می گیرند و عده‌ای احساس کنند که توان این کار را ندارند.
رئیس جمهور در پایان گفت: همه باید همدیگر را یاری و کمک کنیم برای اینکه مدرسه ای شاد، پرنشاط دلپذیر با معلمینی خوب داشته باشیم و بتوانید آینده خوبی برای خودتان و کشور عزیزتان ایران بسازید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور

کد خبر 390570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.