"توتم‌"، آینده چراغ‌های شهری است

گروهی از معماران کلانشهر نیویورک، یک نوع توتم بسیار عظیم طراحی کردند که هوشمندی، پاکیزگی و قابلیت اتصال به اینترنت بهتری را برای شهرهای سراسر دنیا به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گذشت زمان تکنولوژی هوشمند در حال دگرگون کردن شهرهای سراسر دنیا است و تمام جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. این تکنولوژی فراتر از خلق خودروهای بدون سرنشین و ساختمان‌های هوشمند پیش رفته است و در هر نقطه از شهرها و خانه‌ها اثری از خود به جای گذاشته است. "توتم" که در لغت به معنای "جسم نمادین" است یکی از بارزترین نمونه‌های این تکنولوژی‌ است که برای اولین بار در ایالات متحده امریکا مورد آزمایش قرار گرفت.

"توتم" نوعی سیستم روشنایی جدید شهری است که انرژی خود را از نور خورشید تامین می‌کند. این سیستم با وای‌فای و ارتباطات ۴G،  شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، تولید و ذخیره انرژی پردازنده، که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکپارچه می‌شود. "توتم خورشیدی" می‌تواند جایگزین تیرهای چراغ برق شهری شود تا به تولید انرژی تجدیدپذیر بپردازد و شهرها را از آلودگی پاک کند.

از نظر سازندگان "توتم خورشیدی"، معماران باید در طراحی شهرهای هوشمند، این سیستم روشنایی منحصربه‌فرد را به عنوان بهترین راهکار در اولویت کارهای خود قرار دهند و از آن برای روشن کردن و بهبود قابلیت اتصال به اینترنت در مکان‌های مهمی از شهرها نظیر دانشگاه‌ها و مراکز خرید بهره گیرند چرا که "توتم‌های خورشیدی" انرژی پاک تولید می‌کند. این توتم‌ها به عنوان یک کانون  برای وای‌فای و اینترنت ۴G، انرژی هوشمند و قابلیت اتصال را با هم یکپارچه می‌کند تا در نتیجه ارتباطات و خدمات حیاطی را در زمان قطع شبکه حفظ کند.

کد خبر 390569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.