به علت کمبود کاغذ نتوانستیم برای چاپ کتاب برنامه‌ریزی کنیم

مدیر مسئول نشر نوشته گفت: با توجه به گرانی و کمبود کاغذ نتوانسته‌ایم، برنامه ریزی دقیقی برای چاپ کتاب داشته باشیم بنابراین چاپ کمی داشته‌ایم؛ همین باعث کاهش فروش کتاب ها شده و خسارت به ناشر وارد کرده است.

مهدی صاحب فصول در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد گرانی و کمبود کاغذ اظهار کرد: نسبت به سال گذشته برنامه برای چاپ کتاب بسیار کم شده است چراکه هر لحظه قیمت کتاب تغییر می کند، ما نمی توانیم در یک بار از چاپ کتاب، نسخه زیادی چاپ کنیم، در نتیجه میزان انتشار بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برای چاپ کتاب هزینه بالایی را سرمایه گذاری می‌کنیم، افزود: با توجه به گرانی و کمبود کاغذ نتوانسته‌ایم، برنامه ریزی دقیقی برای چاپ کتاب داشته باشیم بنابراین چاپ کمی داشته‌ایم؛ همین باعث کاهش فروش کتاب ها شده و خسارت به ناشر وارد کرده است.

مدیر مسئول نشر نوشته تصریح کرد: با توجه به ثبات نسبی بازار در چند ماه اخیر، تعداد کتاب هایی که از نشر نوشته چاپ شده، رضایت بخش بوده است. نشر نوشته توانسته با برنامه ریزی جلو رود و کتاب های مختلفی را چاپ کند. در واقع با اوضاع فعلی، نشرها تکلیف خودشان را بهتر می دانند. درست است که قیمت ها بالا رفته، اما همین که در تلاطم کمتری است؛ امکان برنامه ریزی بیشتری به ناشر می‌دهد.

وی در مورد حضور در نمایشگاه کتاب گفت: نشر نوشته در نمایشگاه کتاب تهران به علت کمبود نیرو نتوانست حضور داشته باشد، اما در نمایشگاه کتاب اصفهان حضور داشت و با توجه به بالا بودن قیمت کتاب ها در سطح بازار و تخیففات منحصر به نمایشگاه کتاب، با استقبال خوبی رو به رو شدیم.

کد خبر 390566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.