وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه کشور است

رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان، بدون تردید مهم‌ترین دستگاه کشور است و همین امر، وظیفه خطیر هدایت و آموزش مهارت و دانش را بر دوش دولت سنگین‌تر کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

وی همچنین بر اهمیت مهارت افزایی دانش آموزان تأکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه وظیفه داریم به آموزش و پرورش کشور کمک کنیم، از سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخواست کرد: مشکلات و تنگناهای مالی این وزارتخانه را برطرف کنند.

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گزارشی از عملکرد این وزارتخانه درخصوص ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، مسائل و مشکلات نظام آموزشی و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای رفع این مشکلات، به هیئت وزیران ارائه داد.

تعیین شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مرجع داوری در ۱۶ قرارداد

با تصمیم دولت، شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مرجع داوری در اختلاف های ناشی از اجرا یا تفسیر ۱۶ قرارداد طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران تعیین شد.

اصلاح مجدد آیین نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع‏‌رسانی دولت

هیئت وزیران به منظور تامین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیئت دولت و تشکیل شورای اطلاع ‏رسانی دولت را اصلاح کرد.

کد خبر 390550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.