گوجه گران سال گذشته، رب را گران کرد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه بخش غالب تثبیت و آرامش بازار متاثر از ثبیت نرخ ارز است، گفت: بخشی از رب گوجه های تولیدی با قیمت بالا مربوط به گوجه فرنگی های به قیمت پارسال است که ۴ تا ۵ هزار تومان فروخته شده است .

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار کرد: بخشی از کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی که همان ارز دولتی است تامین می شوند، این کالاها در واقع کالاهای ضروری و اساسی کشور هستند که مشمول قیمت گذاری می شوند و قیمت آن‌ها هم جهش خاصی نداشته است و تامین بخشی دیگر از کالاها هم با ارز نیمایی انجام می پذیرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بخش غالب تثبیت و آرامش بازار را متاثر از تثبیت نرخ ارز دانست و افزود: همانطور که به تناسب قیمت کالاها با افزایش نرخ ارز بالا رفت، همانطور هم به تناسب دارد پایین می آید و اگر قیمت کالاها را مورد رصد قرار دهیم یا قیمت ها ثبیت شده است یا با کاهش قیمت ها مواجه هستیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه به عنوان نمونه در یخچال و فریزر با کاهش ۱۵ درصدی قیمت مواجه هستیم، افزود: قیمت کالاهای اساسی نیز از یک ثبات و آرامش در قیمت ها مواجه است.

او در خصوص قیمت رب گوجه فرنگی بیان کرد: قیمت قوطی رب گوجه فرنگی الان ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است و قیمت رب گوجه فرنگی اگر هم ارزان شود باید روی یک قیمت متعادل بایستد و در این راستا سازمان تعاون روستایی با تسهیلاتی که اخذ کرده در حال خرید گوجه فرنگی به قیمت ۱۱۰۰ تومان است و قیمت گوجه را برای رسیدن به یک تعادل نسبی بالا آورده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به افزایش قیمت رب گوجه فرنگی، یادآوری کرد: بخشی از رب گوجه های تولیدی با قیمت بالا مربوط به گوجه فرنگی های به قیمت سال گذشته است که چهار تا پنج هزار تومان فروخته شده است و بخشی نیز مربوط به قیمت‌های سال گذشته برای صادرات به کشورهای همسایه بوده است و به همان تناسب کشاورزان کشت کردند، اما با محدودیت صادرات مواجه شدند.

مدرس خیابانی ادامه داد: وظیفه ما این است که نگذاریم کشاورزان ضرر کنند و در همین راستا سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید تضمینی، قیمت گوجه را با قیمت خرید حمایتی و توافقی بالا می برد و به تناسب قیمت رب گوجه نیز ارزان می شود.

کد خبر 390537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.