۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
پرسپولیس فاتح دربی ۹۰

دربی ۹۰ با برتری با گلزنی یک مهاجم جوان به سود پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶ امروز-۳۱شهریورماه ۱۳۹۸- به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان سرخ‌ها فاتخ دربی ۹۰ بودند.

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۵۵ هزار نفر

اخطار: علی کریمی(دقیقه۳۰و ۸۸)،مرتضی تبریزی(دقیقه ۴۰) داریوش شجاعیان(دقیقه ۷۵)، سیاوش یزدانی(دقیقه۹۲) از استقلال، محمدحسین کنعانی زادگان(دقیقه۴۰) سیامک نعمتی(دقیقه ۹۲)، فرشاد احمدزاده(دقیقه۹۲)، مهدی ترابی (دقیقه۹۸)از پرسپولیس

اخراج: علی کریمی( دقیقه ۸۸) با دریافت کار زرد دوم

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری(بشار رسن ۶۴)، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری(مهدی عبدی ۷۸)، علی علیپور، جونیور براندائو(فرشاد احمدزاده ۶۹)

گلزنان: حسینی( گل به خودی)

سرمربی: گابریل کالدرون

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی(علی دشتی ۸۵)، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی(محسن کریمی۸۶)، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند(مهدی قائدی۶۹) و مرتضی تبریزی

گلزنان: گل نزده است

سرمربی: آندره آ استراماچونی

داور اول: موعود بنیادی فر

کمک‌ها: محمدرضا منصوری، حسین ظهیری

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی، سید علی میرغفاری

داور چهارم: سعید علی نژادیان

ناظر داوری: حسین عسگری

شرح بازی: در ۱۵ دقیقه استقلال سوار بر بازی بود و برتری نسبی به سرخپوشان داشت،این برتری تا دقیقه ۲۵ ادامه داشت، اما پنالتی از دست رفته استقلال توسط علی کریمی برتری را به سمت پرسپولیس روانه کرد، برتری نسبی پرسپولیس تا پایان نیمه ادامه داشت اما موقعیت و حرکت خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد.

نیمه دوم با مالکیت نسبی پرسپولیس آغاز شد، اما استقلال گاه و بی گاه ضدحمله‌های خطرناکی رو دروازه بیرانوند ایجاد کرد.

بعد از دقیقه ۶۰ بازی کاملا در میانه زمین پیگیری شد و جریان بازی نشان از رضایت دو تیم از نتیجه داشت.

بعد از گل پرسپولیس در دقیقه ۸۲ استقلال سر تا پا حمله شد اما اخراج علی کریمی از شدت حملات این تیم کم کرد و نتیجه با برد پرسپولیس به پایان رسید.

شرح گل: دقیقه ۸۱(گل به خودی حسینی): حرکت انفرادی مهدی عبدی از سمت راست دفاع استقلال با تک به تک او همراه شد که شوت او پس از برخورد با تیرک به بدن حسینی برخورد کرد و وارد دروازه استقلال شد.

دقایق حساس:

دقیقه۷: شوت سرکش مسعود ریگی با واکنش بیرانوند دفع شد.

دقیقه۱۱: سانتر مهدی ترابی با اثرگذاری احمد نواللهی و ضربه جونیور براندئو همراه شد که این ضربه با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه۱۶: حرکت زیبای تبریزی و یک و دوی او با شوت سرکش خودش همراه شد که به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه۲۴: شوت زیبای علیپور از پشت محوطه جریمه با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۲۸: علی کریمی پشت پنالتی که داریوش شجاعیان گرفت ایستاد، اما علیرضا بیرانوند جهت پنالتی او را تشخیص داد و پنالتی او را دفع کرد.

دقیقه۳+۴۵: سانتر ترابی و ضربه علی علیپور که با اختلاف نسبتا زیادی از بالای دروازه بیرون رفت حرکت حساس نیمه اول مسابقه بود.

دقیقه۵۱: خروج خطرناک بیرانوند از دروازه چارچوب پرسپولیس را خالی کرد، اما شوت مسعود ریگی از میانه زمین با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۵۷: روی سانتر مهدی ترابی از نقطه کرنر حسینی خروج خوبی نداشت، اما ضربه سر شجاع خیلل زاده با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۵۹: حرکت خطرناک تبریزی را کنعانی زادگان دفع کرد و در ادامه شوت فنی مسعود ریگی با اثرگذاری خلیل زاده به کرنر رفت.

دقیقه۷۷: سانتر بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ توسط حسینی دفع شد و حرکات بعدی بشار رسن نیز بی نتیجه بود.

دقیقه۸۷: شوت علی کریمی به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه۹۶: تک به تک بازیکنان پرسپولیس را حسینی دفع کرد.

اتفاق ویژه: حضور ویلموتس برای زیر نظر گرفتن بازیکنان سرخابی، خالی ماندن بخش عظیمی از جایگاه هر دو تیم، سکوت یک دقیقه‌ای آغاز بازی به احترام عماد صفیاری، پرتاب سنگ توسط هوادارا استقلال و سر بانداژ شده کنعانی زادگان و اخراج و پنالتی از دست رفته علی کریمی اتفاقات ویژه دربی ۹۰ بود.

بهترین بازیکن: مهدی عبدی تعویض طلایی سرخ‌ها که گل این تیم را ساخت توانست به خوبی خود را به مربی این تیم نشان دهد.

کد خبر 390525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.