تمام کودکان کار در مدرسه ثبت‌نام شده‌اند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام کودکانی که به دلیل بضاعت مالی توان ثبت نام در مدرسه را نداشتند، با مساعدت آموزش‌وپرورش استان ثبت‌نام شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بخشی از کودکان کار و بی‌بضاعت برای ثبت‌نام در مدرسه دچار مشکل بودند که به جز تعداد اندکی از این دانش‌آموزان تمام کودکانی که به دلیل مشکلات مالی توان ثبت‌نام در مدرسه را نداشتند، با مساعدت آموزش‌وپرورش استان ثبت‌نام شدند. 

وی افزود: در میان لیست‌های تهیه شده از این کودکان، تنها کودکانی امکان ثبت‌نام آنها وجود نداشت که خود خانواده کودک از این کار ممانعت کرده بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع که دارای کبر سن هستند با تعیین سطح یا هر تدبیر دیگری که توسط آموزش‌پرورش اتخاذ می‌شود نیز رفع شود.

وی ادامه داد: کلاس شهر که پیشتر در ۱۰۰ مدرسه به‌طور پایلوت به اجرا درآمده بود، امسال با همکاری آموزش‌وپرورش در سطح شهر اصفهان به اجرا درآمده و درخصوص آموزش‌های شهروندی قابل توجه خواهد بود.

واحدهای درسی با محوریت گردشگری پیش‌بینی شود

همچنین نصیر ملت رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش دانش‌آموزان در طرح اصفهان ۲۰۲۰ که با هدف توسعه مسیرهای گردشگری اصفهان مطرح شده، موردتوجه خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری ایده‌کاپ اصفهان ۲۰۲۰ در مدارس و دانشگاه‌ها افزود: از آموزش‌وپرورش انتظار می‌رود با کمک به فراگیر شدن این طرح، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را توسعه بخشیده و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نسبت به برگزاری واحدهای درسی با محوریت گردشگری در مدارس برنامه‌ریزی کند.

کد خبر 390512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.