آموزش مفاهیم شهروندی به دانش‌آموزان در کتاب "کلاس شهر"

پیرو امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش کتاب "کلاس شهر" در ۴۰ مدرسه ابتدایی شهر اصفهان به صورت پایلوت تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تفاهمنامه همکاری  بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش استان اصفهان به منظور استفاده از کتاب "کلاس شهر" در ۴۰ مدرسه اصفهان به صورت پایلوت امضا شد.

در این تفاهمنامه بر توسعه همکاری‌های این دو نهاد در حوزه فرهنگی، آموزش شهروندی، مدیریت پول و حفظ محیط زیست در راستای تدوین کتب درسی تاکید شده است؛ همچنین تفاهمنامه مذکور بر توسعه اهداف مشترکی همچون ارتقای سطح علمی مربیان و غنی سازی و تثبیت سازی آموخته‌ها اشاره شده است.

 مواردی همچون تشکیل کارگروه آموزش مهارت‌های شهروندی، تعریف ۲۵ دبستان برای اجرای طرح، همکاری در اجرای طرح و تهیه بسته آموزشی از جمله تعهدات آموزش و پرورش در تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

در این تفاهمنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تعهداتی همچون تامین و پرداخت هزینه‌های مربوط طبق توافق، تهیه بسته آموزشی در راستای تثبیت اهداف و مفاهیم کتب درسی و اجرای همایش و دوره‌ها برای ذی‌نفعان در مدارس مجری داشته است.

همچنین در این تفاهمنامه ذکر شده است در صورت موفقیت، این طرح توانایی تعمیم به سایر مدارس ابتدایی شهر اصفهان را دارد؛ هماهنگی و نظارت محتوای آموزشی این تفاهمنامه در کمیته اجرایی مرکب از معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری تصویب می‌شود.

در پایان تفاهمنامه آموزش و پرورش استان اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از آن بهره مندی از ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری طرفین تفاهمنامه عنوان شده است و تاکید شده است هیچگونه هزینه و بار مالی برای طرفین ایجاد نکرده است.

کد خبر 390510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.