خیابان‌های مصر به چراغ‌های خورشیدی مجهز می‌شود

دولت مصر تمام شهرها و روستاهای کشور را مجهز به لامپ‌های ال ای دی کرده است که نیروی خود را از نور خورشید تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف دولت مصر از به‌کار گیری چراغ‌های خورشیدی کاهش بار شبکه الکتریسیته و پیشگیری از قطع برق در سراسر کشور بود. پروژه تبدیل چراغ‌های معمولی به چراغ‌های خورشیدی در سراسر کشور مصر در سال ۲۰۱۳ و با نصب این چراغ‌ها در سراسر مناطق اصلی کلانشهر قاهره، پایتخت مصر آغاز شد و سپس در سال ۲۰۱۴ به سمت شهر ساحلی سوئز امتداد یافت تا در نهایت کل را در برگرفت.

در اوایل سال ۲۰۱۵، خیابان‌های زیادی، به طول ۹ مایل، از جزیره تفریحی دریای سرخ (  Red (Sea در شهر شرم‌الشیخ مصر، با سرمایه‌گذاری سازمان صنعتی‌سازی جهان عرب به مبلغ حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، به چراغ‌های خورشیدی مجهز شد.

بسیاری از مسئولان در شهرهای دیگر مصر نظیر اسکندریه، وادی‌الجدید، اسماعیلیه و کوم امبو نیز طی اقدامی مشابه شروع به تبدیل چراغ‌های معمولی خیابان‌ها به چراغ‌های ال‌ای دی خورشیدی کردند. وزیر برق مصر طی امضای قراردادی با سازمان صنعتی‌سازی جهان عرب سرمایه‌گذاری پروژه فوق را به عهده گرفت و مبلغ ۱۵۷ میلیون دلار را برای تبدیل چهار میلیون لامپ شهری به چراغ‌های ال ای دی در سراسر کشور، در اختیار این سازمان قرار داد.

سازمان صنعتی‌سازی جهان عرب طی تحقیقاتی به این نتیجه رسید که در صورت جایگزین کردن یک تیر چراغ برغ ۴۰۰ وات با یک لامچ ۱۵۰ وات در هر ماه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ذخیره خواهد شد در حالی‌که با تبدیل یک لامپ ۲۰۰ واتی به یک لامپ ۱۰۰ واتی، به میزان چهار میلیون و ۸۵۰ هزار دلار در ماه هزینه ذخیره می‌شود. بنابراین، با پیاده‌سازی پروژه در یک سال اول ۱۹۷ میلیون دلار ذخیره شد و مصرف الکتریسیته شهری تا حدود ۶۰۰ مگاوات کاهش یافت. علاوه‌براین، استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی خورشیدی تا حد زیادی مانع از قطع شدن برق به خصوص در ماه‌های اوج مصرف الکتریسیته در سراسر کشور مصر شد.

در خیابان‌های کشور مصر بیش از ۱۰ میلیون چراغ روشنایی وجود داشت که این تعداد حدود ۶ درصد از کل انرژی برق مصرفی کشور را تشکیل می‌داد. وزیر برق این کشور به این نتیجه رسید که تبدیل تمام این چراغ‌ها به لامپ‌های خورشیدی هزینه زیادی را در بر دارد و بنابراین تصمیم گرفت راهکارهای دیگری جهت کارآمدی بیشتر روشنایی شهر به کار گیرد. از جمله این راهکارها می‌توان به نصب ابزارهایی برای افزایش ظرفیت نور لامپ‌ها، به کار گرفتن سیستم‌های چرخشی برای روشن کردن خیابان‌ها و میدان‌های اصلی و در صورت امکان تعویض کردن لامپ‌ها و حفظ تیرهای برق اشاره کرد.

کد خبر 390497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.