صعود ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۳۱ شهریورماه

روند صعودی ارزش شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده بود تا پایان ادامه داشت و در نهایت با چهار هزار و ۳۹۰ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز یک شنبه_۳۱ شهریورماه_، شاخص بورس تهران عدد ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۴۳۹۰ واحد افزایش به رقم ۸۷ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۱۹ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۱۳ هزار و ۲۰ واحد را ثبت کرد.

امروز آیفکس نیز از کانال ۴۰۰۰ واحدی عبور کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن پنج میلیارد و ۳۳۵ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۱۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۲۸۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فملی"، "فولاد" و "جم" به ترتیب با ۴۲۲، ۲۳۴ و ۲۳۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "فخاس"، "اخابر" و "وتجارت" به ترتیب با ۱۲۹، ۵۲ و ۳۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبصادر" و "خساپا" پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند.

از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و بانک و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است بورس تهران در آخرین روز کاری تابستان با رشد همه‌جانبه به کار خود را پایان داد و تدپیکس با افزایش ۴۳۹۰ واحد به کانال ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحدی بازگشت.

به گفته کارشناسان عملکرد شرکت ها در شهریور ماه، سیگنال های جهانی و کاهش تنش های بین المللی عوامل تداوم رشد شاخص هستند.

کد خبر 390495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.