جذب ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان تا شهریورماه

شهردار اصفهان گفت: ۴۸ درصد از درآمدهای بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری اصفهان تا ۲۸ شهریورماه جذب شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه شورای هماهنگی ستاد و مناطق شهرداری اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته تا ۲۸ شهریورماه مجموع درآمد جذب شده شهرداری ۳۸ درصد بود، اما امسال در ۲۸ شهریور ۴۸ درصد درآمدها جذب شده و از بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.   

وی با تأکید بر اینکه بعضی مناطق باید برای تحقق بودجه تلاش بیشتری کنند، افزود: ارزیابی‌ها تغییر کرده و دیگر روش‌های دوره‌های گذشته مورد قبول نیست، شهرداران مناطق باید بازدیدهای مرتب از سطح محلات داشته باشند و گزارش های مکتوب ارائه دهند. 

شهردار اصفهان خطاب به شهرداران مناطق ۱۵ گانه گفت: نحوه برخورد شهرداران با ارباب رجوع باید صحیح و مناسب باشد و کمبودها و فشارها نباید مانعی برای برخورد خوب با مردم شود. 

وی اظهار کرد: استفاده از انرژی خورشیدی باید از حالت ایده و نظر به یک رفتار همگانی تبدیل شود، برای تحقق این موضوع باید از خودمان آغاز کنیم، شهرداران مناطق باید به یک باور درست در این زمینه برسند و آن را به کل جامعه تعمیم دهند.  

وی با بیان اینکه ارزیابی آیندگان بر اساس عملکرد در حوزه توسعه پایدار سنجیده می شود، گفت: مدیران مناطق باید برای جلوگیری از متضرر شدن مردم در آینده، استفاده از انرژی خورشیدی را فرهنگ سازی کنند و شورا و شهرداری هم در این زمینه نظارت خواهد کرد.    

ابلاغ دستورالعمل نصب آبگرمکن خورشیدی به مناطق 

سید احمد حسینی نیا، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل نصب آبگرمکن خورشیدی در ساختمان هایگروه «ج» و «د» به مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: براساس سیاست فرهنگی و تشویقی شورای شهر اصفهان در راستای استفاده از انرژی های پاک، مباحث مربوط به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفت.    

وی با اشاره به اینکه مصوبه استفاده از انرژی خورشیدی از مرداد ماه به همه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ابلاغ و پیوست ها نیز در آن لحاظ شده است، تصریح کرد: کاربری عمومی، تجاری و مسکونی ساختمان های گروه های «ج» و «د» در مناطق باید با الزام به استفاده از آبگرمکن خورشیدی پروانه ساختمانی دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در ساختمان های با کاربری بهداشتی این اقدام اجباری نیست و در گروه های «الف» و «ب» نیز نصب آبگرمکن خورشیدی توصیه ای است.  

نصب تاسیسات خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری رعایت شود

در ادامه ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: بهتر است این موضوع به ساختمان های شهرداری هم ابلاغ شود تا در ساختمان هایی که شهرداری در حال ساخت دارد نیز این موضوع رعایت شود.

وی تصریح کرد: پنل های خورشیدی دارای ارتفاع حدود سه متر است و با توجه به نصب آن در پشت بام ها باید این موضوع از نظر ضوابط شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گیرد. 

وی افزود: یکی دیگر از راه های صرفه جویی در انرژی عایق بندی دیوارها و عدم استفاده از شیشه در نماهای ساختمان های شهر و نیز شهرداری است که باید در زمان ساخت مورد توجه باشد.

توسعه استفاده از انرژی خورشیدی مدنظر شهرداران مناطق باشد

کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در صدور پروانه های ساختمانی مدنظر شهرداران مناطق باشد.

وی با بیان اینکه اصفهانی ها در سال ۹۵ براساس بررسی های مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان، حدود ۵۳۰ میلیارد تومان هزینه برای برق داده اند، اظهار کرد: هزینه انرژی در حوزه گاز نیز در همان سال ۳۸۶ میلیارد تومان بوده است. در حالیکه شهر اصفهان از نعمت خدادادی انرژی خورشیدی بهره مند است اما این هزینه های سنگین از جیب مردم می رود. 

وی ادامه داد: با جایگزینی هر آبگرمکن خورشیدی به جای آبگرمکن های گازی، میزان صرفه جویی در نشر کربن، معادل کاشت ۶۲ درخت است.  

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان افزود: به دلیل تاثیرات محیط زیستی استفاده از انرژی های فسیلی، هزینه انرژی و نیز تأثیر دمپ های گرما بر روی اتمسفر اصفهان، توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در شهر امری ضروری است. 

وی با بیان اینکه به دلیل پرداخت یارانه به بخش انرژی در کشور ما، فرهنگ سازی این مسئله برای مردم بسیار سخت است، اظهار کرد: به همین منظور در این زمینه به چند راهکار رسیدیم که ترویج فرهنگی و الزام استفاده از تأسیسات خورشیدی در ساختمان های گروه «ج» و «د» از جمله راه های اجرا شده بوده است.

خسروی تصریح کرد: شهرداران مناطق باید در صدور پروانه های ساختمانی استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها را مدنظر قرار دهند. 

وی عنوان کرد: قطعا بهره برداری از ساختمان هایی که در حال حاضر با الزام و توصیه نصب تجهیزات خورشیدی پروانه دریافت می کنند، به طول خواهد انجامید و نتایج آن در سال های آینده متوجه شهر می شود.

کد خبر 390484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.