۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
اجرای طرح شهردار مدرسه در رشت

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس این شهر با حمایت اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا حسنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح با همکاری‌ سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به زودی در مدارس رشت اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: آشنایی دانش‌آموزان با حقوق و تکالیف شهروندی، افزایش روحیه مشارکت اجتماعی در سطح مدیریت شهری، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و تأمین آگاهی‌های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه در کودکان و نوجوانان از اهداف اجرای طرح شهردار مدرسه است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: به منظور نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی در اذهان کودکان و نوجوانان و با توجه به این که کودکان و نوجوانان در این سنین آموزش‌پذیر قرار دارند، این سازمان اقدام به اجرای طرح شهردار مدرسه کرده است تا ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی، موجب ارتقاء فرهنگ شهروندی در نسل آینده شود.

حسنی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش‌آموزان با مفاهیم پایه شهروندی، وظایف شهرداری و حقوق شهروندی آشنا می‌شوند و می‌توانند ضمن دعوت شهروندان به رعایت اصول اساسی زندگی شهروندی، مسائل و مشکلات شهرنشینان را برای بررسی و رفع به شهرداری انعکاس دهند.

کد خبر 390481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.