جابجایی پایانه کاوه در برنامه عملیاتی اصفهان ۱۴۰۰ گنجانده شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جابجایی پایانه کاوه به منطقه ای مناسب می‌تواند اقدامی موثر در راستای کاهش بار ترافیکی منطقه و بهبود شرایط سلامت هوا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه پایانه مسافربری کاوه در زمان افتتاح، به نوعی بیرون از بافت شهر اصفهان و در فضایی باز قرار داشت، اظهار کرد: توسعه فضاهای مسکونی و تجاری در شمال شهر اصفهان از زمان افتتاح باعث شده تا اکنون این پایانه در یکی از پرتراکم‌ترین نقاط جمعیتی شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه پایانه مسافربری کاوه در میان برج‌های سر به فلک کشیده محصور شده و این مساله مانعی جدی برای جابجایی هوا در این ناحیه است، افزود: بررسی داده‌های آلودگی هوا نشان می‌دهد که خیابان کاوه شمالی یکی از آلوده‌ترین نقاط شهر اصفهان بوده که قطعاً یکی از دلایل اصلی آن وجود پایانه کاوه است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تعداد مسافران روزانه این پایانه را بین ۹ تا ۱۲ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: پایانه اصلی شهر اصفهان جهت مسافرت به اقصی نقاط کشور است؛ علاوه بر این حجم اصلی، بخشی از اتوبوس‌ها در حاشیه این خیابان اقدام به مسافرگیری می‌کنند که این مساله در تمام طول روز ادامه دارد و موجب اختلال در روند حمل و نقل منطقه شده است.

وی ادامه داد: خیابان کاوه، کریدور اصلی جهت دسترسی حدود ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق شمال اصفهان به خصوص شهرک کاوه، ملک شهر و حتی شاهین شهر به مرکز شهر است و در نقشه‌ها و مدارک قدیمی عملکرد این خیابان، بزرگراه بوده که به تدریج با بارگذاری‌های متعدد تجاری و مسکونی عملکرد آن به خیابان تقلیل یافته است.

زندآور اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مقاصد راهبردی برنامه عملیاتی اصفهان ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان، کاهش آلایندگی محیطی، بهینه سازی عبور و مرور شهری و در ذیل آن رفع گلوگاه‌های ترافیکی است، قطعاً جابجایی پایانه کاوه به منطقه‌ای مناسب می‌تواند اقدامی موثر در راستای کاهش بار ترافیکی منطقه و بهبود شرایط سلامت هوا باشد.

کد خبر 390478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.