راه‌اندازی زیرسیستم کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری کرج

مدیر اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهردای کرج با بیان اینکه زیرسیستم کمیسیون ماده صد با هدف جلوگیری از بروز خطا در انجام محاسبه و وصول مطالبات شهرداری راه اندازی شد، گفت: تا پیش از این پرونده تخلفات ساختمانیِ در قالب لایحه به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و در یک سیستم نرم افزاریِ قدیمی رای می‌گرفت.

به گزارش ایمنا، سیدعباس محمودیان با اشاره به بومی‌سازی کمیسیون ماده ۱۰۰ در سیستم جامع یکپارچه شهرسازی، اظهار کرد: سال ۹۴ بیش از ۱۰ جلسه با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات، شرکت صفا رایانه و اداره تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی در راستای بومی‌سازی کمیسیون ماده ۱۰۰ در سیستم جامع یکپارچه شهرسازی تشکیل و راه‌اندازی این زیرسیستم در دستور کار قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری جلوگیری از تخلفات ساختمانی مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری۱‌ ها است، افزود: شهرداری با اجرای ماده ۱۰۰ از ساخت و سازهایی که نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکرده یا از طریق اضافه بنا یا تغییر کاربری و... به حریم عمومی تجاوز کرده اند جلوگیری می‌کند.

مدیر اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهردای کرج ادامه داد: در این موارد، شهرداری از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالفِ مفاد پروانه جلوگیری و تخلف حادث شده را در کمیسیونی مرکب با حضور یکی از اعضای شورای شهر و نمایندگان قوه قضائیه و وزارت کشور بررسی و در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

محمودیان با بیان اینکه راه‌اندازی زیرسیستم کمیسیون ماده ۱۰۰ با توجه به پیچیدگی‌های فنی از اقدامات قابل توجه سازمان فاوا و جزو دستاوردهای بزرگ شهرداری کرج به شمار می‌رود که کمک زیادی به تصمیمات اعضای کمیسیون و جلوگیری از بروز خطا در انجام محاسبه می‌کند، یادآور شد: تا پیش از این پرونده تخلفات ساختمانیِ شناسایی شده (توسط ماموران فنی شهرداری یا اعلامی توسط مهندسان ناظر) پس از بررسی در منطقه، جهت تصمیم‌گیری در قالب لایحه به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و به صورت دستی تحلیل و سپس در یک سیستم نرم‌افزاریِ قدیمی رای می‌گرفت.

وی گفت: نرم‌افزار طراحی شده در زیرسیستم کمیسیون ماده ۱۰۰ به صورت GIS Base بوده و دارای سه بخش اصلی ممیزی تخلفات، صدور رای و پیگیری آرا و کسر از آمار است که در قسمت ممیزی، لایحه ارسالی مناطق در قالب فرم خلاف و به صورت سیستمی دریافت شده و به صورت نیمه هوشمند تخلفات تحلیل و جهت صدور رای به کمیسیون ارسال می‌شود.

مدیر اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهردای کرج با اشاره به تغییر نگاه شهروندان از شهرداری‌ها در خصوص کیفیت خدمات‌رسانی، گفت: توقع شهروندان از شهرداری‌ها در خصوص کیفیت خدمات‌رسانی، مسائل رفاهی و حقوق شهروندی به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است، بنابراین بازنگری در قوانین مرتبط با مدیریت شهری از جمله قانونِ ماده ۱۰۰ امری ضروری است.

کد خبر 390477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.