اجرای فاز نخست ساماندهی خطوط اتوبوس محور شمال غرب شیراز

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری شیراز از اجرای فاز نخست ساماندهی خطوط اتوبوس‌محور شمال غرب شیراز از مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود حسن‌شاهی با اشاره به اینکه ساماندهی خطوط اتوبوس محور شمال- غرب شیراز در دو فاز اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: ۲۶ دستگاه اتوبوس سریع‌السیر و ۱۶ دستگاه اتوبوس عادی در دو خط، ساکنان شمال غرب شیراز را از پایانه شهید طبایی به میدان نمازی و میدان قصردشت منتقل می‌کنند که مرحله نخست از چهارم مهرماه سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مقصد حدود ۹۰ درصد از ساکنان شهرک‌های واقع در شمال غرب شیراز، میدان نمازی است، این خط در اولویت قرار گرفته دارد و  فاز دوم طرح ساماندهی نیز با فاصله ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از اجرایی شدن فاز نخست، از پایانه شهید طبایی به میدان قصردشت اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز افزود: با اجرای این طرح هیچ‌کدام از شهرک‌های محور شمال غرب شیراز، اتوبوس مستقل به نمازی یا قصردشت نخواهند داشت؛ اتوبوس‌ها مسافران را از داخل شهرک‌ها به پایانه شهید طبایی منتقل و با اتوبوس‌های دیگری به میدان نمازی و قصردشت منتقل خواهند شد. این جابه‌جایی بین اتوبوس هزینه اضافه برای مسافران نخواهد داشت و انتظار برای اتوبوس از هشت دقیقه به سه دقیقه کاهش خواهد یافت.

حسن‌شاهی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خطوط بی. ‌آر. تی در شیراز در دستورکار قرار گرفته است؛ علاوه بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و با توجه به شرایط حوزه اتوبوسرانی کشور، شاید این موضوع را نتوانیم به طور کامل عملیاتی کنیم، اما منطبق بر خط ویژه تا ماه آینده برنامه اجرایی در دو محور پایانه شهید طبایی به میدان قصردشت و میدان نمازی را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی خطوط اتوبوس در دیگر نقاط شهر را نیز مدنظر داریم، اضافه کرد: به دلیل اینکه شمال غرب شیراز از محورهای پرتردد است، کار را از این نقطه آغاز کردیم؛ بیش از یکصد هزار نفر با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در حال جابه‌جایی هستند و طی ۳۰ سال گذشته وضعیت به همین منوال بوده و مردم درخواست ساماندهی محور را داشته‌اند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ خط در محور شمال غرب فعال هستند که به دلیل خصوصی بودن شرکت‌های اتوبوسرانی، رقابت منفی ایجاد می‌کرد اما با اجرای طرح ساماندهی و تعیین دو خط، وضعیت مناسب‌تر می‌شود.

حسن‌شاهی با اشاره به نظارت سنتی که بر حوزه اتوبوسرانی درون شهری شیراز می‌شود، گفت: ما به دنبال عملیاتی کردن نظارت الکترونیکی هستیم. همکاری یاوران شورا با شهرداری و شورای شهر موجب هموار شدن مسیر برای خدمت به شهروندان می‌شود.

کد خبر 390473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.