بدترین کشورهای جهان برای کودکان کار

وضعیت کار کردن در بعضی از کشورهای جهان برای کودکان بسیار نامطلوب است به طوری که منجر به مشکلاتی نظیر آسیب جسمی و ایجاد رفتارهای ناپسند در آن‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه در بسیاری از کشورهای جهان کار کردن کودکان تا یک سن خاص ممنوع شده است، با این حال در بعضی از نقاط دیگر جهان هیچ ممنوعیتی برای کودکان کار وجود ندارد. مسئله ای که در خصوص کار کردن کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، وضعیت تعریف شده برای کار آن‌هاست. در بعضی از کشورهای جهان کودکان بدترین شرایط را در حین کار تجربه می‌کنند، مثلا ممکن است به آن‌ها کارهایی کمرشکن محول شود یا اینکه کودکان را به سمت رفتارهای ناپسند تحریک کند. در ادامه به برخی از کشورهای جهان با بدترین شرایط کار برای کودکان پرداخته می‌شود.

بنگلادش

در کشور بنگلادش، واقع در آسیای جنوبی، کودکان بسیاری در کارخانه‌های تولید لباس، مزرعه داری و انواع کارهای صنعتی مشغول به کار هستند. با این حال، یافتن کار برای آن‌ها بسیار مشکل است زیرا به طور غیررسمی انجام می‌شود. فقر یکی از اصلی‌ترین دلایل کارکردن کودکان زیر سن قانونی در کشور بنگلادش به شمار می‌رود. با اینکه در این کشور قوانین زیادی مبنی بر حمایت از کودکان وجود دارد، اما این کشور با چالش‌های زیادی در خصوص کودکان کار مواجه است.

جمهوری چاد

در چاد، کشوری بدون دریا در آفریقای جنوبی که از چهار طرف با خشکی احاطه شده ، کودکان اغلب در مزارع کشاورزی و بیشتر در بخش خصوصی به فعالیت می‌پردازند. صاحبان کار برخی از کودکان در کشور چاد ممکن است علیرغم میل باطنی این کودکان، آن‌ها را برای کار کردن به مناطق تولید نفت بفرستند یا حتی دست به قاچاق این کودکان بزنند. متاسفانه بر اساس داده‌های یونیسف، بیش از نیمی از کودکان این کشور مشغول به کار هستند که از بسیاری از آن‌ها استفاده نظامی می‌شود.

جمهوری دموکراتیک کنگو

کودکان در جمهوری دموکراتیک کنگو، کشوری در مرکز آفریقا، اغلب مجبور به مداخله در درگیری‌های مسلحانه رایج در منطقه و همچنین کار کردن در معدن‌های طلا و بعضی از انواع کانی‌ها نظیر ولفرامیت و تانتانیت هستند. طبق آخرین آمار، تعداد ۳ میلیون و ۳۲۸ هزار کودک در کشور کنگو در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی، صنعت و خدمات در حال فعالیت هستند. این کودکان معمولا از رفتن به مدرسه، به خصوص در شرق این کشور، محروم هستند یا اینکه همزمان با تحصیل، به اجبار به خدمت ارتش درمی‌آیند. نداشتن گواهی معتبر ثبت تولد و شواهد مبنی بر شهروندی بسیاری از کودکان در این کشور باعث شده است که آن‌ها هیچ گزینه‌ای غیر از ورود به بازار کار و کسب درآمد ناچیز برای خانواده‌هایشان نداشته باشند. استفاده از کودکان به عنوان برده نیز در کشور کنگو بسیار رایج است.

اتیوپی

باوجود تلاش‌های اخیر دولت اتیوپی برای ممنوعیت کار کودکان، حدود ۴۱.۵ درصد از جمعیت این کشور، که بین سنین ۷ تا ۱۴ سال هستند، در فعالیت‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. تنها نیمی از کودکان این کشور دوره دبستان را با موفقیت به پایان می‌رسانند. بسیاری از کودکان از مناطق توسعه نیافته کشور به مناطق توسعه یافته تر فرستاده می‌شوند تا به فعالیت‌هایی نظیر کفاشی، دست‌فروشی، معدن‌کاری و حتی کارهای بی‌مزد بپردازند.

هندوستان

بیش از ۳۳ میلیون کودک در دومین کشور پرجمعیت جهان به کارهایی نظیر معدن‌کاری، کشاورزی و کارخانه‌های تولید لباس می‌پردازند. متاسفانه با وجود رشد اقتصادی کشور هند در چند سال اخیر، بسیاری از جمعیت این کشور همچنان در وضعیت فقر به سر می‌برند. اگرچه اخیرا دولت تلاش زیادی در خصوص ممنوعیت کار برای کودکان کرده است، با این‌حال، تعداد این کودکان به‌ خصوص در شهرهای بزرگ این کشور، روزبه‌روز در حال افزایش است.  

کد خبر 390471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.