آلودگی هوای شهری چه تاثیری بر احساسات شهروندان می‌گذارد؟

یک پژوهش خلاقانه نشان می‌دهد، با بهبود تجهیزات نیروگاه‌های بزرگ در آلمان که برای کاهش تولید آلاینده‌ها طراحی شده بودند، سطح شادی گزارش شده از سوی افراد افزایش پیدا کرده است، این مطالعه بر روی یک نظرسنجی بلندمدت تکیه دارد که ۳۰ هزار آلمانی را شامل می‌شود که در اطراف نیروگاه‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، برای دهه‌ها، تولید ناخالص ملی تنها استانداردی بود که می‌شد با آن دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرد. اما در دوران امروز اقتصاد قوی یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با افزایش شادی شهروندانش همراه شود. عوامل موثر دیگری نیز دخیل هستند. دلایل محیط زیستی مانند کیفیت هوا و یا فضاهای سبز شهری در سطح زندگی افراد بسیار تاثیرگذار است.

مدت‌هاست که مزایای مواردی نظیر دسترسی به پارک‌ها و آب‌نماها برای سلامت شهروندان اثبات شده است، اما اخیرا شروع به مطالعه نقش آلودگی هوا در سطح شادی و سلامت عمومی روان ما کرده‌اند.

سلامتی، عملکرد شناختی و کارآمدی شغلی از جمله نتایج ملموس یک هوای سالم است. از سوی دیگر سطح کیفی پایین هوا می‌تواند به طور قابل توجه‌ای تاثیرات معکوسی داشته باشد. از این جمله می‌توان به افزایش مرگ و میر نوزادان و بیماری‌های تنفسی اشاره کرد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند سالانه ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عوامل مرتبط با هوای ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.

یک مطالعه خلاقانه در آلمان نشان می‌دهد، با بهبود تجهیزات نیروگاه‌های بزرگ در این کشور که برای کاهش تولید آلاینده‌ها طراحی شده بودند، سطح شادی گزارش شده از سوی افراد افزایش پیدا کرده است. این مطالعه بر روی یک نظرسنجی بلندمدت تکیه دارد که ۳۰ هزار آلمانی را شامل می‌شود که در اطراف نیروگاه‌ها زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از کانورسیشن، آلودگی هوا به روش‌های گوناگونی می‌تواند آثار زیانبار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد. تأثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت است. آسیب‌پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از دیگران است. کودکان کم سن و سال و سالمندان بیشتر از دیگران از آلودگی هوا آسیب می‌بینند.

کد خبر 390465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.