اختصاص۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط ریلی اصفهان - شهرکرد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای اجرای فاز دوم خط ریلی اصفهان - شهرکرد ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، خیرالله خادمی در سفر به شهرکرد و بازدید از طرح چهارخطه شهرکرد – بروجن – لردگان، اظهار کرد: در دولت دوازدهم احداث هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر چهارخطه در کشور آغاز شده و هم‌اکنون در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ طرح ریلی در کشور در دست اجراست، افزود: در دولت دوازدهم نیز سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر احداث خط ریلی در کشور آغاز شده و ۹۳ کیلومتر از این میزان مختص خط ریلی اصفهان - شهرکرد است.

خادمی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای گفت: سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر محور چهار خطه در کشور احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سالانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور نیز تکمیل و به بهره برداری می رسد.

خادمی گفت: تا پایان دولت دوازدهم طرح احداث خط ریلی های در دست اجرا تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، برای اجرای فاز دوم خط ریلی اصفهان - شهرکرد ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تحویل نخستین محموله‌های ریل تولید داخل کشور توسط ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: از ۸۰ سال گذشته ریل های مورد نیاز برای اجرای طرح های ریلی در کشور تولید نمی شد که با راه اندازی خط تولید این طرح در ذوب آهن اصفهان به خودکفایی در تولید ریل رسیدیم.

خادمی در سفر به استان چهارمحال وبختیاری از اجرای طرح‌های چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان  و راه آهن اصفهان-شهرکرد بازدید کرد.

کد خبر 390464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.