۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
نتایج آزمون سقوط آیفون ۱۱ چه بود؟

اپل مدعی است آیفون‌ ۱۱ دارای مقاوم‌ترین شیشه در میان تمام گوشی‌های هوشمند است، اما نتایج آزمون سقوط گوشی، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، همانگونه که انتظار می‌رفت پس از عرضه‌ این گوشی بسیاری علاقمندان به سراغ تست‌های سقوط (drop test) و آزمایش صحت ادعای اپل رفتند. اولین تست‌های سقوط نشان داد چه بلایی بر سر آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هنگام سقوط ۱۱ فوتی (۳/۳۵ متری) روی بتن می‌آید. نتایج Tom’s Guide بسیار ناامیدکننده بود زیرا آیفون ۱۱ پرو در همان سقوط اول شکستگی پیدا کرد، اما EverythingApplePro نتایجی کاملاً متفاوت به دست آورد و هردو آیفون پرو پیش از شکستگی شیشه، هشت بار سقوط را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

تست سقوط Tom’s Guide

تست‌ سقوط Tom’s Guide اگرچه علمی نیست اما طبق گفته‌ آزمایش‌کننده با هدف شبیه‌سازی سقوط‌های محتمل روزانه انجام شد. برای سنجش مقاومت آیفون ۱۱ پرو طلایی رنگ، ابتدا گوشی از ارتفاع حدود یک متری روی بتن رها شد. اولین سقوط آسیب قابل‌توجهی به صفحه‌ نمایش گوشی وارد کرد. شکستگی‌های بزرگی در گوشه بالا و چپ و ترک‌هایی نازک و مورب در صفحه ۵/۸ اینچی OLED از گوشه بالا و چپ تا گوشه‌ پایین و راست مشاهده شد.

با توجه به اینکه آیفون XS سال گذشته در سقوط‌های سه، پنج و یازده فوتی نشکست، این نتایج بسیار ناامیدکننده بود. موضوع قابل توجه اینکه آن تست‌ها در محیط داخل و روی بتن با سطح صاف و صیقلی انجام شده بود. در سقوطی دیگر، آیفون ۱۱ پرو به پشت فرود آمد و آسیبی به پوشش پشت وارد نشد. اما سقوطی دیگر از ارتفاعی حدوداً به اندازه‌ ارتفاع شانه فرد، باعث ایجاد شکستگی‌هایی در پشت گوشی شد که این آسیب‌ها تا صفحه‌نمایش، ادامه پیدا کرد.

در برنامه‌ جدید تلویزیونی، یک مجری این گوشی را به رو و پشت از ارتفاع حدود پنج فوتی رها کرد و آیفون حتی یک خراش هم برنداشت. این سقوط‌ها نشان می‌دهد که آیفون ۱۱ می‌تواند تا حدی آسیب‌پذیر باشد. امسال اپل قاب‌هایی شفاف برای آیفون ۱۱ پیشنهاد داده است که علاوه بر افزایش محافظت، ظاهر این گوشی را مخفی نمی‌کند. ضمناً قاب‌های متنوعی برای افزایش مقاومت برای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو عرضه شده‌ است.

اپل همچنین اخیراً تغییراتی در برنامه‌ گارانتی +AppleCare ترتیب داده و گوشی را تا ۶۰ روز پس از خرید تحت پوشش قرار می‌دهد.

تست سقوط  EverythingApplePro

کانال یوتیوب EverythingApplePro نیز تست‌های سقوط خود از آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را منتشر کرد. نتایج این کانال نسبت به تجربه Tom’s Guide بسیار متفاوت و البته امیدوارکننده‌تر است. پس از هشت سقوط که هر کدام از زاویه و ارتفاع متفاوتی (حداکثر ارتفاع سر) انجام شد، هیچ شکستگی قابل مشاهده‌ای در شیشه آیفون‌ها دیده نشد. پس از افزایش ارتفاع آزمایش از ارتفاع سر تا ۱۰ فوت (حدود سه متر) مقداری آسیب در فریم فلزی دیده شد، اما شیشه همچنان بدون آسیب باقی ماند.

منبع: زومیت

کد خبر 390461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.