اصفهان به برترین شهر هوشمند ایران تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس مطالعات اصفهان یکی از پنج شهر برتر کشور در حوزه شهر هوشمند به لحاظ زیرساخت‌های ایجاد شده و پروژه‌های در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اطهار کرد: مفهومی که در سال های اخیر در حوزه مدیریت شهری در دنیا وارد شده و در کشور ما نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از آن صحبت می‌شود، شهر هوشمند است.

وی شهر هوشمند را استفاده و باز استفاده از داده و اطلاعات برای ارائه سرویس‌های شهری به شهروندان و مخاطبان براساس چرخه اطلاعات دانست و افزود: اصفهان به لحاظ جنبه تاریخی و گردشگری، از دیرباز قدم‌های قابل توجهی را در حوزه شهر الکترونیک و زیرساخت‌های شهر هوشمند برداشته است و می‌تواند یکی از شهرهای پیشرو در حوزه شهر هوشمند در ایران و منطقه خاورمیانه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگرچه قانون مدیریت واحد شهری در کشور ما وجود ندارد اما شهرداری به لحاظ مسئولیت‌های مختلفی که در حوزه شهر برعهده دارد، می‌تواند در تحقق شهر هوشمند اصفهان تأثیر مطلوبی داشته باشد بر این اساس نقشه راهی برای تحقق شهر هوشمند اصفهان تهیه شده است.

برشان با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات اصفهان یکی از پنج شهر برتر کشور در حوزه شهر هوشمند به لحاظ زیرساخت‌های ایجاد شده و پروژه‌های در دست انجام است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به برترین شهر کشور در این زمینه طی پنج سال آینده بدل شویم که برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه لازم است تا راه را برای مشارکت و همکاری بخش خصوصی در این زمینه فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مدیریت کلان شهری و استانی در کشور باید کمبود مدیریت واحد شهری را در این حوزه جبران کنند، اضافه کرد: وزارت کشور با هماهنگی دستگاه‌های مختلف، استانداری با تدوین اهداف استانی و تخصیص بودجه لازم برای هوشمند کردن شهرهای کوچکتر، شهرداری‌ها با تشکیل ستاد بین بخشی به مدیریت شهردار و شوراهای شهر نیز با نظارت بر برنامه‌ها و تصویب قوانین متناسب و کاملا بروز می‌توانند شهر هوشمند را تحقق بخشند.

اداره ارزان و بهینه شهر هوشمند

وی با بیان اینکه اصفهان هوشمند، شهری زیست پذیرتر و تاب آور خواهد بود که مسئولانی پاسخگو دارد، ادامه داد: هدف از شهر هوشمند اصفهان ارائه خدمات با استفاده از انواع سیستم‌های هوشمند و سایر ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری به همه مخاطبان است به نحوی که هم شهر ارزان‌تر و بهینه‌تر اداره شود هم خدمات با تنوع بیشتر، دقت بیشتر، خطای کمتر، دسترسی پذیری افزون‌تر، در زمان مناسب‌تر، با نظارت دقیق‌تر و با کمک و همراهی همان مخاطبان اداره شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هوشمندسازی، ترافیک شهری را روان‌تر و برنامه‌ریزی سفر از سوی مسافر را در دسترس‌تر قرار خواهد داد، گفت: به دلیل ایجاد حجم زیاد بروکراسی اداری در مجموعه‌های شهرداری وجود نگاه‌های بخشی به جای نگاه‌های جامع یکپارچه نگر و تغییر تکنولوژی که به صورت روزانه و در ساعت در حال تغییرات است اصفهان از اهداف خود و با پیشرفت روزهای اولیه خود در این بخش جامانده است، اما هنوز نسبت به بسیاری از شهرهای کشور و حتی شهرهای منطقه خاورمیانه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی ارتقای کارت‌ها و امنیت سیستم پرداخت فعلی، خدمات متنوع پرداخت و شارژ آنلاین را از مزیت‌های پروژه کارت بلیت هوشمند شهروندی (AFC) معرفی و اظهار کرد: در اتوبوسرانی با اجرای کامل سیستم مکان‌یابی خودکار وسیله نقلیه (AVL) نیز میزان حرکت هر دستگاه اتوبوس در روز و دقیقه و ساعت نقاط حرکتی و توقف و همچنین میزان تعجیل و تأخیرهای آن و همچنین میزان سوخت مصرفی و سلامت برخی از قطعات حمل ونقلی مورد پایش قرار خواهد گرفت.

کد خبر 390448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.