فعالیت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم در حال فعالیت هستند، گفت: این اتوبوس‌ها نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند و به‌صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایمنا، امیر یزدی با اشاره به بالا بودن زمان سفر در بعضی خطوط اتوبوسرانی سطح شهر، اظهار کرد: در طرح بازنگری و اصلاح خطوط این مشکل رفع خواهد شد و طرح بازنگری به‌زودی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح اصلاح خطوط برخی مسیرها باید فقط برای اتوبوس اختصاص یابد، افزود: در طرح جدید، رینگ ایزوله شده اتوبوس پیش‌بینی‌شده که کاملاً بسته بوده و به‌غیر از ورودی ایستگاه‌ها، هیچ راهی برای ورود و خروج غیر از اتوبوس وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یزدی یکی از مشکلات را نبود پایانه‌ای برای پارک اتوبوس‌ها عنوان و تصریح کردکرد و گفت: اتوبوس‌های بخش خصوصی هر جای شهر که بخواهند می‌توانند پارک کنند و این مسئله مشکلات زیادی در سطح شهر به وجود آورده است؛ به همین دلیل در حال گرفتن زمینی از شهرداری برای احداث پایانه برای پارک اتوبوس‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این پایانه، اتوبوس‌های ملکی و سند آزاد و شخصی می‌توانند به این پایانه مراجعه کنند و در ساعاتی که مسافر نیست بازرسان به آن‌ها استراحت بدهند تا دوباره به کار مشغول شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، تردد اتوبوس‌های دربستی در سطح شهر را غیرقانونی دانست و گفت: اتوبوس‌های دربستی نظم شهر را به‌ هم‌ ریخته‌اند و حاضر به پاسخگویی نیستند، البته هر اتوبوس و یا مینی‌بوسی تحت هر عنوان بخواهد که در سطح شهر تردد داشته باشد باید از سازمان اتوبوسرانی مجوز داشته باشد.

یزدی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم در حال فعالیت هستند که نظم شهر را به‌ هم‌ ریخته‌اند، اضافه کرد: این اتوبوس‌ها به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

کد خبر 390440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.