تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان اولویت مدیریت شهری است

شهردار شیراز گفت: افتتاح فضای شهری شهید مصلی‌نژاد سرآغاز افتتاح تعداد زیادی از پروژه‌های پیاده‌محور و انسان‌مدار در نیمه دوم سال جاری است.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح فضای شهری شهید مصلی‌نژاد با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از این پروژه‌ها در کنار سایر پروژه‌های عمرانی خواهیم بود، اظهار کرد: افتتاح پروژه فضای شهری شهید مصلی نژاد سرآغازی برای ارائه سلسله پروژه‌هایی با رویکرد پیاده‌محور و انسان‌مدار در فضاهای شهری شیراز است.

اسکندرپور همچنین از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی همچون پیاده‌راه باغات قصرالدشت به طول بیش از هفت کیلومتر، باغ ایرانی به مساحت ۱۰ هکتار و همچنین پروژه محور عرفان در هفته‌های آینده خبر داد.

شهردار شیراز توجه به توسعه فرصت‌هایی برای تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان را از اولویت‌های شورای پنجم شهر و شهرداری شیراز دانست و تصریح کرد: در فضاهایی همچون فضای شهری شهید مصلی‌نژاد این موضوع مدنظر قرار گرفته و همه اعضای خانواده‌ها می‌توانند از امکانات ورزشی و تفریحی آن در کنار هم استفاده کنند.

افتتاح فضای شهری بلوار شهید مصلی‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال

محمودرضا مهرجهانیان، مدیر منطقه یک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فضای شهری بلوار شهید مصلی‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در زمان شهردار سابق منطقه، طراحی و اجرا شده بود، اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در راستای تحقق رویکرد انسان‌محور و تعامل اجتماعی شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فضای فعلی، یک محدوده مرده شهری بود که استفاده بهینه از آن نمی‌شد، افزود: در جهت تحقق رویکرد انسان‌محوری، این پروژه طراحی و در کمتر از چهار ماه تکمیل شد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: این پروژه با مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع و با طول بیش از ۵۰۰ متر دارای ۳۷۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری است که امیدواریم این فضا اوقات فراغت مناسبی برای شهروندان ایجاد کند.

هر دو هفته یکبار، افتتاح یک پروژه در شیراز

حمیدرضا اسماعیلی، مدیر منطقه شش شهرداری شیراز که شهردار سابق منطقه یک بود با اشاره به اینکه پروژه فضای شهری شهید مصلی‌نژاد متعلق به شهرداری شیراز است، بیان کرد: این فضا پیش از این پارکینگ بود اما امروز مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شده است.

وی ادامه داد: "پارک به جای پارکینگ" یک شعار جهانی است؛ در دنیا به مردم آموزش داده می‌شود که به جای استفاده از خودرو و پارکینگ، پیاده‌روی یا از دوچرخه استفاده کنند. در شیراز نیز با افتتاح این پروژه این شعار تحقق پیدا کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این پروژه از خردادماه سال جاری آغاز شد و در کمتر از چهار ماه به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر منطقه شش شهرداری شیراز گفت: در شش ماهه دوم امسال، شاهد افتتاح پروژه‌های بسیاری خواهیم بود به طوری که هر دو هفته یک پروژه افتتاح خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، فضای شهری شهید مصلی نژاد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با حضور شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

کد خبر 390434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.