رضایی: حمله به آرامکو به تأسی از انقلاب اسلامی بود

استاندار اصفهان گفت: اقدام حوثی‌ها در حمله به آرامکو به تأسی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران بود که حیثیت مستکبران را به باد داد و همین موضوع است که دشمنان جبهه مقاومت را آزار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در مراسم رژه نیروهای مسلح که صبح امروز مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با عرض تسلیت ایام محرم الحرام اظهار کرد: انقلاب های متعددی در دنیا شکل گرفته است که این انقلاب‌ها ریشه در نارضایت‌هایی عمیق از شرایط و پیدایش تفکرها و أندیشه‌های جدید و وجود ساختارهای سیاسی دارند.

وی افزود:  بهمن ١٣٥٧ انقلابی صورت گرفت که اگرچه در علت موجبه شباهت‌هایی با انقلاب‌های دیگر در سراسر دنیا داشت اما جنس آن با باقی انقلاب‌ها در دنیا متفاوت بود؛ زیرا ریشه اصلی این انقلاب در تأسی و درس گرفتن از قیام اباعبدالله حسین و شعار "هیهات من الذله" بود.

استانداراصفهان تصریح کرد: جدای از تفکرهای دینی و اندیشه های اسلامی که مبنی بر ظلم و ظلم ستیزی بود، وجود رهبری امام خمینی(ره) و همراهی یاران ارزشمندی همچون مقام معظم رهبری، همبستگی بین مردم را ایجاد کردند که این همبستگی موجب این انقلاب تاثیر گذار و مهترین رویداد سیاسی اجتماعی قرن را رقم زد.

رضایی ادامه داد: انقلاب اسلامی، استقلال ملی و دینی ایران اسلامی را به دنبال داشت و ایران اسلامی را مستقل‌ترین کشور دنیا معرفی کرد و شریان‌های وابستگی به شرق و غرب را برید تا شعار نه شرقی و نه غربی به تبلوری از استقلال ایران تبدیل شود. انقلاب اسلامی الگوی قیام مرکزی را به دنیا ارائه کرد که به همین جهت این انقلاب قابل قیاس با دیگر انقلاب‌های دنیا نیست و در هیچ جای دنیا نظیر آن را مشاهده نمی‌کنید؛ این یعنی انقلاب اسلامی بی نظیرترین انقلابی ‌است که در دنیا شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی باعث قطع شدن منافع اقتصادی نظام سلطه و آگاهی توده‌های مردم در نقاط مختلف دنیا و سرانجام باعث شورش و قیام علیه نظام‌های استکباری دنیا و به ویژه آمریکای جنایتکار شد و پایه‌های نظام سلطه را به لرزه انداخت. طبیعی است که دشمنان در چنین شرایطی دست به هر اقدامی بزنند و به همین دلیل حوادث‌ متعددی مانند اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان، کردستان، گنبد و خلق عرب به راه انداختند و درنهایت دست به تجاوز نظامی و قیام علیه انقلاب اسلامی زدند.

استاندار اصفهان گفت: اما ایمان و اتحاد بین مردم و نیروهای نظامی از سپاه پاسداران گرفته تا ارتش، در ابعاد مختلف به رهبری و اسلام، افتخاری را رقم زد که امروزه از آن تحت عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم که البته امروز ۴۰ سالگی این انقلاب را تضمین کرده است. دفاع مقدس باعث شد امروز سرداران دفاع و سرداران دیپلماسی از حقوق این مردم دفاع کنند؛ که سرنگونی پهپاد آمریکایی یکی از کوچکترین دستاوردهای آن است.

رضایی خاطرنشان کرد: حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان کار جمهوری اسلامی نبود اما این اقدام حوثی‌ها به تأسی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران بود که حیثیت مستکبران را به باد داد و همین موضوع است که دشمنان جبهه مقاومت را آزار می‌دهد. امروز کلیت نظام استکباری توسط گروهی که ادعای مسلمانی دارند مورد حجوم قرار گرفته است. در جنگ اقتصادی امروز علیه کشور که در آن سربازان جبهه اقتصادی تلاش می‌کنند تا با اتحاد مشتی بر دهان استکبار بزنند همه باید نشان دهیم که تحریم‌ها در مقابل این ملت صبور بی تاثیراند.

کد خبر 390431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.