۳۶ هزار و ۴۸ کلاس درس در شهر اصفهان دایر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا کنون ۸۴۵ هزار دانش آموز در استان اصفهان در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام دانش‌آموزان اتباع هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس اقدامات گسترده‌ای در تابستان مختص پروژه مهر در سطح استان انجام شد که دستگاه‌های بیرونی شامل شهرداری و شورای شهر همکاری‌های خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه موضوع آموزش به جهت مشهود بودن تاثیرات آن در امر توسعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: حوزه نیروی انسانی یکی از پر چالش ترین حوزه‌های آموزش و پرورش است و متاسفانه با کمبود شدید نیرو در این زمینه روبه رو بودیم تا حدی که جزء سه استان پرچالش در زمینه کمبود نیروی انسانی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تعداد مدارس شهر اصفهان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید در شش ناحیه شهر اصفهان مجموعاً یک هزار و ۵۵۲ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی از فردا فعالیت خواهند داشت و زنگ مهر در مدرسه شالباف ناحیه ۴ اصفهان توسط مسئولان نواخته خواهد شد.

فعالیت پنج هزار و ۳۱۱ واحد آموزشی در اصفهان

وی با بیان اینکه تعداد کل مدارس استان اصفهان بدون احتساب پیش دبستانی‌ها پنج هزار و ۳۱۱ واحد است، تصریح کرد: در دوره ابتدایی ۸۴۳ واحد، در دوره متوسطه اول ۳۷۲ واحد و متوسطه دوم ۳۳۳ واحد همچنین ۷۰ واحد مستقل یا ضمیمه آموزش استثنایی در استان مشغول به کار هستند.

اعتدادی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۴۵ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: در شهر اصفهان ۳۳۵ هزار و ۹۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام اتباع خارجی هنوز ادامه دارد.

وی در خصوص آمار پایه‌های تحصیلی مختلف در شهر اصفهان تصریح کرد: در پایه ابتدایی در شهر اصفهان ۱۸۴ هزار نفر، دوره متوسطه ۸۱ هزار نفر، متوسطه دوم ۷۰ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند همچنین یک هزار و ۹۸۶ نفر دانش آموز استثنایی در شش ناحیه شهر اصفهان مشغول تحصیل هستند.

استفاده از نیروهای بازنشسته کیفیت تحصیل را کاهش می‌دهد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به دایر بودن ۳۶ هزار و ۴۸ کلاس درس در شهر اصفهان گفت: اقدامات بسیاری در زمینه جبران کمبود شدید نیرو داشتیم که در این زمینه با استفاده از پتانسیل همکاران بازنشسته و افزایش ساعات غیرموظف نیروهای موظف توانستیم این مشکل را مرتفع کنیم تا در سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشیم هر چند این حجم بالای استفاده از بازنشستگان امکان کاهش کیفیت را دارد اما با طراحی دوره‌های بازآموزی برای آنها تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد.

وی در خصوص جایگاه اصفهان در کنکور سراسری اظهار کرد: سازمان سنجش رتبه استان‌ها را چند ماه بعد از کنکور سراسری اعلام می‌کند و رتبه امسال استان‌ها به همین دلیل هنوز مشخص نشده اما استان اصفهان تا به حال در کنکور سراسری رتبه سوم کشور را داشته است در خصوص رتبه‌های زیر ۱۰ هم امسال دو دانش آموز از استان اصفهان در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰ داشتند که امیدواریم سال آینده این تعداد با رشد خوبی مواجه شود.

اعتدادی در خصوص موضوع گنجاندن موضوعات گردشگری در دروس مدارس گفت: امیدواریم بتوانیم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهیم؛ همچنین امسال یکصدمین سال تأسیس آموزش و پرورش است که در اسفندماه برای بزرگداشت آن اقدامات لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 390429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.