اسلامی: ۲۴۱ نقطه حادثه خیز کشور ایمن می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال‌جاری پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی بر اساس اعلام پلیس راه کشور در ۲۴۱ نقطه دارای سابقه حادثه است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم این نقاط را در سال جاری با توجه به محدودیت‌هایی که داشت در اولویت قرار دهیم و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه وزارت راه و شهرسازی این است که کشور جاده‌های ایمن و استانداردی داشته باشد، اظهار کرد: از ۲۴۱ نقطه حادثه‌خیز که پلیس در خردادماه اعلام کرد تاکنون مشکلات ۱۲۰ نقطه برطرف شده و طرح‌های ۶۷ نقطه نیز در حال اجرا است.

وی درباره سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها گفت: مهم‌ترین دغدغه وزارت راه و شهرسازی این است که کشور جاده‌های ایمن و استانداردی داشته باشد و مردم سفرهای ایمنی را تجربه کنند. در همین راستا برنامه‌های این وزارتخانه را حول محور ارتقای‌ قابلیت استاندارد و ایمنی قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال‌جاری پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی بر اساس اعلام پلیس راه کشور در ۲۴۱ نقطه دارای سابقه حادثه است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم این نقاط را در سال جاری با توجه به محدودیت‌هایی که داشت در اولویت قرار دهیم و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

اسلامی افزود: از این ۲۴۱ نقطه که پلیس در خردادماه اعلام کرد تاکنون مشکلات ۱۲۰ نقطه برطرف شده و طرح‌های آن اجرا شد. ۶۷ نقطه و طراحی ایمنی بقیه نقاط نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح پل اژیه در جریان اولین روز سفر خود به استان اصفهان توضیح داد: پل اژیه که امروز از آن بهره‌برداری کردیم، اگرچه ساخت آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده است و از لحاظ منابع اعتباری نیز دچار نوسان بوده اما یکی از نقاطی بود که برای مردم حادثه‌آفرین بوده است.

وزیر راه با بیان اینکه طرح اقدام ملی برای جاده‌های روستایی «ابرار» سال جاری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تا پایان امسال دو هزار کیلومتر راه روستایی را آسفالت خواهیم کرد و وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام خواهد رساند و راه‌هایی که روکش آن مشکل دارد را بهسازی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۹ احداث سه هزار کیلومتر راه روستایی جدید را در دستور کار دارد.

اسلامی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در سال جدید برای وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد این است که بتوانیم بهسازی راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را نیز انجام دهیم. با سیستم رصد متمرکزی که با سامانه PMS ایجاد کردیم، روسازی همه راه‌های اصلی و فرعی عکس‌برداری و فیلم‌برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در پایگاه داده‌های وزارت راه و شهرسازی و  سازمان راهداری کیفیت دقیق راه‌ها موجود است، افزود: به‌صورت برنامه محور راه‌هایی که بیش‌ترین خرابی را دارد در اولویت است. همچنین با توجه به وضعیتی که در منابع داشتیم با این امید که در کشور جاده‌ای با روسازی غیراستاندارد نداشته باشیم در حال حرکت هستیم.

هم چنین پل اژیه واقع در شرق اصفهان شامگاه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و بهره‌برداری شد.

کد خبر 390428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.