اجرای ابنیه و تونل فاز نخست خط دو متروی اصفهان تا ۴ سال آینده

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ابنیه ایستگاه و تونل فاز نخست خط دو متروی اصفهان در مدت چهار سال احداث خواهد شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به زودی عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان از غرب اصفهان آغاز می‌شود تا در میدان امام علی(ع) به دستگاه‌های حفاری که از سمت دارک در شمال شرق اصفهان آغاز به حفاری کرده، برسد و سرعت اجرای پروژه حفاری تونل به دو برابر افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی هر تی.بی.ام، سالانه حدود دو کیلومتر حفاری انجام می‌دهد و با اضافه شدن تی.بی.ام قطر ۹ متر، زمان حفاری تونل‌های خط دوم، حدود چهار سال به طول می‌انجامد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در خط دو مترو، سازه ایستگاه‌ها قبل از ورود TBM آماده می‌شود، تصریح کرد: در خط یک مترو مسیر حفاری و سپس ایستگاه‌ها احداث شد، اما در خط دوم شرایط اینگونه نیست.  

وی افزود: عملیات عمرانی احداث پنج ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان از جمله دارک(شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان‌سامانی و لاله در حال اجرا است.

بنکدار با بیان اینکه در خط دو مترو اصفهان روش انجام کار زیرزمینی و در شرایط دشوار به صورت شمع و ریب، در عمق حدود ۳۰ متری از سطح زمین اجرا می‌شود، تصریح کرد: در بعضی نقاط کارگاه، شمع‌ها ۴۰ متر در زمین قرار دارند و در کنار آن، آب پمپاژ می‌شود و کارگران مشغول حفاری هستند که شرایط دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مترو استانداردهای خاص خود را دارد، گفت: تاکنون مسائل ایمنی در اجرای فعالیت‌ها رعایت شده و خوشبختانه اتفاقی حادث نشده است.

کد خبر 390425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.