پایان هفتمین دوره ماراتون برنامه‌نویسی کشور/ نایب قهرمانی تیم اصفهانی

هفتمین دوره ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور بعدازظهر روز شنبه ۳۰ شهریور با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این ماراتون، تیم‌ها با انتخاب یک چالش از میان لیستی که توسط دبیرخانه و متناسب با نیاز بازار مصرف‌کنندگان به آن‌ها داده شده بود، به توسعه و ساخت نمونه‌ای از اپلیکشین‌ها طی مدت ۷۲ ساعت پرداختند. حدود هشت تیم در طول سه روز انصراف داده و در نهایت ۷۲ تیم ایده‌ها و نمونه نرم افزار طراحی‌ شده خود را برای داوری اولیه به کمیته داوران تحویل دادند.

در مراسم اختتامیه مسابقات برنامه‌نویسی تلفن همراه که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت‌های فعال در ساخت اپلیکیشن‌های موبایل، در باشگاه توسعه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ۱۱ تیم برتر معرفی شدند. سه تیم برتر این رقابت به ترتیب while1 با کسب ۳.۳۹ امتیاز، چِلِسمه با ۳.۳۶ امتیاز و Dager با ۳.۲۹ امتیاز معرفی شد.

در میان نام‌ تیم‌های برگزیده که در بیشتر موارد رنگ و بوی لاتین به خود گرفته‌ بود، اسمی ایرانی خودنمایی می‌کرد؛ "چِلِسمه"، واژه‌ای اصفهانی بر روی کارت‌ اعضای تیم شرکت‌ کننده از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در این رقابت حک شده بود.

این کلمه به معنی آجیل و تنقلات است و با توجه به ایده‌ تیم مذکور در حوزه داروهای گیاهی و طب سنتی، عنوانی متناسب به نظر می‌رسید. نماینده شایسته اصفهان یک قدم و تنها ۰.۰۳ امتیاز فاصله داشت تا بتواند جایگاه نخست طراحی اپلیکیشن‌های موبایل را از آن خود کند.

این تیم سال گذشته به جایگاه سوم ماراتون دست یافته بود و امسال توانست یک گام به جلو بردارد. سرگروه تیم چلسمه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در حاشیه مراسم اختتامیه پیرامون سطح هفتمین دوره ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور، گفت: دو سال قبل که در مسابقات شرکت کرده بودیم، رقابت‌ها از سطح خوبی برخوردار بود، اما امسال مسابقات سنگین‌تر و بسیار بهتر برگزار شد.

علی اکبر معینی در رابطه با ایده تیم خود، اظهار کرد: در حوزه طب سنتی ما بستری نداریم که خدمات مرتبط با طب سنتی را ارائه دهد. در حوزه پزشکان و همچنین مراکز این قبیل فعالیت‌ها نظیر زالودرمانی، ماساژدرمانی، حجامت، نیز مرجع کاملی برای اطلاع رسانی نیستیم.

وی ادامه داد: نرم افزار ما سعی دارد جاذبه‌های طبیعی را که در ایران وجود دارد، اما شناخته شده نیست با اثربخشی درمانی معرفی کند. چند زبانه‌بودن این اپلیکیشن یکی از نقاط قوت آن است. در ایران نیز این نرم افزار می‌تواند محبوبیت لازم را کسب کند زیرا نمونه داخلی و خارجی مشابه آن وجود ندارد.

کد خبر 390423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.