بیشترین علت آتش‌سوزی‌ در منازل مسکونی سمنان چیست؟

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: تجربه و سابقه آتش‌سوزی‌ها نشان داده اکثر حوادث آتش‌سوزی در نیمه دوم سال در منازل مسکونی و به ویژه در آشپزخانه‌ها اتفاق می‌افتد.

سعید اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته نیروهای عملیاتی سازمان به صورت شبانه‌روزی با تجهیزات آتش‌نشانی و تمامی خودروها در چهار ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر و یک ایستگاه در شهرک صنعتی به حالت آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: در اماکن پرتردد شهر نیز که باعث به وجود آمدن ترافیک می‌شود، نیروهای سازمان مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه بتوانند در کمترین زمان خدمات‌رسانی کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: تجربه‌ها و سابقه حوادث نشان داده اکثر آتش‌سوزی‌ها در نیمه دوم سال از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در منازل مسکونی و به ویژه در آشپزخانه‌ها اتفاق می‌افتد که بیشترین علت آن هم سَر رفتن غذا و خاموش شدن گاز، آتش گرفتن پارچه‌های دم‌کنی در کنار شعله‌های اجاق گاز و یا بروز اتصالی ناشی از روشن بودن هود آشپزخانه است.

اسماعیل‌پور گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان سازمان، اتوی برقی نیز یکی از عوامل بروز آتش‌سوزی‌ها است که عمدتا در خانواده‌هایی که والدین شاغل هستند، اتفاق می‌افتد؛ همچنین سماور گازی نیز از دیگر وسایل بروز آتش‌سوزی در منازل به شمار می‌رود.

کد خبر 390413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.