بهره‌برداری از یکصد دستگاه اتوبوس بازسازی شده تا پایان سال ۹۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تا پایان سال‌جاری بیش از یکصد اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با صرف هزینه‌ای افزون بر شش میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌ها از سال ۹۶ با جدیت بیشتری نسبت به سنوات قبل در دستور کار قرار گرفت، افزود: در دوره‌های گذشته بازسازی اتوبوس‌ها در داخل مجموعه شرکت واحد با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و پیمانکاری با آماری بسیار پایین انجام می‌شد، اما از سال ۹۶ تاکنون دو مرحله رونمایی از اتوبوس‌های بازسازی شده صورت گرفته که یک دوره از سال ۹۶ همزمان با رونمایی از ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و مرحله بعد سال گذشته همزمان با ۲۶ آذرماه روز حمل ونقل بود که از ۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، گفت: امروز تعداد ۲۵ دستگاه از این اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده و مابقی توسط شرکت واحد مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها گازسوز و مدت‌ها در پایانه‌های اتوبوسرانی متوقف بوده که با توجه به سیاستگذاری دولت مبنی بر توسعه اتوبوس‌های گاز سوز و استفاده از منابع گازی کشور، بازآماد شده و نقص تجهیزاتی آنها در بخش موتور و داخلی برطرف شد تا به چرخه حمل ونقل باز گردد.

افتخاری تاکید کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس که هر کدام بین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، بازسازی هر دستگاه اتوبوس با صرف هزینه‌ ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود و صرفه اقتصادی زیادی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های بازسازی شده حداقل تا پنج سال کارآیی دارد و با بهره‌برداری از آنها می‌توان فرسودگی ناوگان را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه علی‌رغم تامین اعتبارات مالی مورد نیاز برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس‌های نو توسط منطقه شش شهرداری اصفهان، به دلیل بدقولی تولید کننده موفق به خرید آنها نشدیم که امیدواریم مسائل و مشکلات در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 390412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.