بزرگراه دوچرخه در کالیفرنیا ساخته می‌شود

گروهی از معماران آمریکایی یک مسیر دوچرخه‌سواری سرپوشیده طراحی کردند که رویای دوچرخه‌سواران را به واقعیت تبدیل می‌کند.

به  گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیر دوچرخه سواری جدید که همانند یک بزرگراه بر فراز شهر کالیفرنیا گسترده شده است، یک سیستم حمل و نقل با میزان آلایندگی صفر است که به منظور مهار انرژی تجدیدپذیر و تامین نیروی الکتریسیته مازاد برای شبکه محلی شهر طراحی شده است.

این بزرگراه که به شکل یک لوله بسیار طولانی ساخته شده است، در مقابل تغییرات آب و ‌هوایی بیشترین مقاومت را از خود نشان می‌دهد و در نتیجه دوچرخه‌سواران در هر فصل سال و با هر شرایط آب‌وهوایی می‌توانند با اطمینان خاطر کامل به دوچرخه‌سواری بپردازند.

مسیر جدید موسوم به مینی‌لوپ که به تردد دوچرخه‌های معمولی و الکتریکی اختصاص داده شده است، به گونه‌ای طراحی شده است که در فصول مختلف سال و با تغییرات آب‌وهوایی قابل تغییر است به گونه‌ای که در آب‌وهوای معتدل به یک فضای سرباز تبدیل می‌شود و در فصول بسیار سرد و گرم با یک عایق بسیار محکم پوشیده می‌شود و در نتیجه از نفوذ گرما و سرما به داخل آن جلوگیری می‌شود.

احداث بزرگراه دوچرخه‌سواری جنوب کالیفرنیا برای ساکنان این شهر پیامدهای مثبت بسیاری را همراه داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به ترغیب بیشتر مردم به دوچرخه سواری و درنتیجه کاهش استفاده وسایل نقلیه موتوری از خیابان‌ها، اختصاص فضای بیشتر به پرورش گیاهان برای تصفیه هوا، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، به حداقل رساندن تصادفات دوچرخه‌سواران و فراهم آوردن محیط‌هایی امن برای خانواده‌ها و دوچرخه‌سواران اشاره کرد.

طراحان این مسیر بخش کوچکی را نیز ضمیمه بزرگراه دوچرخه‌سواری کردند که این بخش به وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص داده شده است و ساکنان کالیفرنیا را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل با حداقل اثرات کربن ترغیب می‌کند.

کد خبر 390401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.