رسالت اصلی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی است

شهردار زرین شهر با بیان اینکه رسالت اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی است، گفت: تلاش می‌کنیم در ایام اعیاد ملی و مذهبی برنامه‌هایی برای افزایش نشاط اجتماعی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جمع خبرنگاران، توسعه فرهنگی را مبنای توسعه شهری دانست و اظهار کرد: بسیاری کارشناسان معتقد هستند توسعه در عرصه‌های گوناگون بدون توسعه فرهنگی پایدار میسر نخواهد بود از این رو مدیریت شهری زرین‌شهر تلاش کرده با ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی تحقق توسعه پایدار را در ابعاد مختلف شهری رقم بزند.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی یکی از ضرورت‌های جامعه امروز به شمار می‌آید، افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری زرین برگزاری ویژه‌برنامه شب‌های شیدایی بود که با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای برگزار شد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه تلاش شده با برنامه‌ریزی مناسب، شهرداری‌ را به یک نهاد عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم، تصریح کرد: شهرداری برای به تصویر کشیدن وقایع انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم برنامه‌هایی را اجرا کرد که در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از آن دیدن کردند.

محمدی با بیان اینکه داشتن نگاه عمرانی بدون توجه به مسائل فرهنگی قطعا مسیر توسعه پایدار شهری را ناهموار خواهد کرد، گفت: توسعه شهری و توسعه فرهنگی دو مقوله جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند، بنابراین برای برگزاری بهتر ویژه‌برنامه شب‌های شیدایی تمهیدات لازم توسط واحدهای اجرایی پشتیبانی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی است، افزود: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی همچون ویژه شب‌های شیدایی، ساحل سعادت، جنگ‌های نشاط نوروزی، جشنواره جوایز خوش حسابی، مانورهای شهری، جشن‌های مناسبتی، نخستین همایش ایده تا کسب و کار ، فعالیت‌های فرهنگی در هفته شهرداری‌ها، جشنواره‌های ورزشی و همگانی، یادواره شهدای شهرداری و شهید مدافع حرم در زرین‌شهر اجرا شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند در زمینه گسترش فرهنگ شهروندی اقدامات لازم را انجام دهند و نیازمند همکاری سایر نهادها و مردم نیز هستند از این رو چنانچه همه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت در شهر با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و از آن در مسیر متعالی ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی استفاده کنند، تاثیرگذاری بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 390399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.