صلح و امنیت جمعی پیام رژه ۳۱ شهریور است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پیام دریایی ۳۱ شهریور به کشورهای منطقه صلح، دوستی و آمادگی برای به دست آوردن یک امنیت جمعی است، گفت: کشورهای غربی در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف در این منطقه هستند اما کشور ای آگاه و توانمند منطقه به ماهیت این ائتلاف آگاه هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها استکبار جهانی همواره و در همه عرصه ها با شکست روبرو شده‌اند و هفته دفاع مقدس پیشانی و نمایان‌گر این اقتدار و ظفرمندی کشورمان است.

وی با بیان اینکه جانفشانی‌های نیروی دریایی در تاریخ دفاع مقدس مثال زدنی است خاطر نشان کرد: حماسه ۳۴ روزه دفاع جانانه تکاوران در خرمشهر و بعد از آن اجرای عملیات منحصر به فرد مروارید و اسکورت نفت‌کش‌ها و کاروان‌های تجاری برگ زرینی در کارنامه نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس است که منجر به حفظ اقتصاد کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حفظ آمادگی لحظه‌ای و صددرصدی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر از دشمنان ملت ایران خطایی سر بزند، با پاسخ محکم نیروهای مقتدر مسلح کشورمان مواجه خواهند شد و درسی ماندگار به دشمنان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه همیشه هوشیار می‌مانیم و همواره دشمنان را در دریا رصد می‌کنیم، افزود: امروز تمام تجهیزات و تسلیحات لازم برای دفاع از این نظام و مرز و بوم، آماده است. این تسلیحات به دست فرزندان این مملکت ساخته شده و کاملا بومی است و به این وسیله پاسخ کوبنده به تهدیدات پیرامون منافع کشورمان می‌دهیم.

خانزادی با اشاره به رژه دریایی ۳۱ شهریور گفت: صلح، دوستی و آمادگی برای به دست آوردن یک امنیت جمعی پیام این رژه به کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه حضور کشورهای غربی و بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان، یک حضور نمایشی است، تصریح کرد: کشورهای غربی در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف در این منطقه هستند اما کشور های آگاه و توانمند منطقه به ماهیت این ائتلاف آگاه هستند و می دانند این ائتلاف، نمایشی و ریاکارانه است. آن ها با حضورشان امنیت منطقه را بر هم می زنند تا امنیت خود را برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه امنیت حوزه خلیج فارس و دریای عمان تنها با حضور کشورهای منطقه امکان پذیر است، افزود: مردم آگاه جهان می‌دانند فاصله بین آمریکا تا این منطقه بیش از هزاران مایل است و حضورش در این منطقه هیچ لزوم و توجیهی ندارد که بخواهند با حضور در این منطقه با استفاده از منافع و منابع کشورهای این حوزه، برای برقراری امنیت تلاش کنند.

خانزادی با بیان اینکه حضور آمریکا در این منطقه نتیجه ای جز ناامنی به دنبال ندارد، خاطرنشان کرد: رژه فردا بیانگر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای همکاری با کشورهای منطقه و جهان است و اعلام می کنیم که در برابر هر تهدیدی پاسخ محکم و کوبنده ای می دهیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که فکر می‌کنند حضور نمایشی آنها در این منطقه به معنی برقراری امنیت است، بدانند که کشورها و ملت های آزاد جهان می‌دانند حضور آمریکایی‌ها برای آنها تهدید است و باید هرچه سریع تر این منطقه را ترک کنند. برخی از کشورها متوجه حضور بدون توجیه خود در این منطقه شدند و می دانند نباید در این منطقه حضور داشته باشند.

کد خبر 390380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.