ماموریت تکمیل شد؛ قهرمانی با چاشنی انتقام

تیم ملی والیبال ایران در دیداری انتقامی استرالیا را با نتیجه سه بر صفر برد و قهرمان آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار نهایی والیبال قهرمانی آسیا بین دو تیم ایران و استرالیا عصر امروز _۳۰ شهریورماه_ در ورزشگاه آزادی برگزار شد. ایران و استرالیا در این دوره از مسابقات در مرحله گروهی نیز رو در روی هم ایستادند که نتیجه آن پیروزی سه بر صفر کانگروها برابر یوزهای ایرانی بود، نتیجه‌ای که والیبال آسیا را شوکه کرد. حال در این مسابقه ایران فرصت دارد ضمن قهرمانی انتقام آن نتیجه را نیز از استرالیا بگیرد. شرح این بازی را در زیز می خوانید:

ست اول (ایران ۲۵_ استرالیا۱۴): بازی برابر و پایاپی از دو تیم در جریان است. امتیازات یکی یکی بالا می رفت و دو تیم برابر پیش رفتند. اما از وقت استراحت فنی اول ایران به یکباره پیش افتاد و تیم برتر زمین شد. پس از آن بازی عالی بازیکنان ایران اختلاف زیادی با تیم استرالیا ایجاد کرد.

در اواخر ست نیز بازی برتر ایران امان استرالیایی ها را برید و تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲۰ بر ۱۱ پیش افتاد. مارک لبدف، سرمربی استرالیایی ها با درخواست وقت استراحت سعی در ایجاد وقفه و متوقف کردن روند امتیازگیری ایران داشت. اما این تلاش ها بی نتیجه بود و ست اول را ایران با قدرت و نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شد.

ست دوم (ایران ۲۵_ استرالیا ۱۷): استرالیا در این ست بهتر ظاهر شد و بازی در امتیاز چهار برابر شد. فرهاد قائمی با آبشار زیبایی ایران را صاحب امتیاز پنج کرد. بار دیگر استرالیا پایاپای شروع کرد، اما از پس از وقت استراحت فنی دوم قافیه را باخت و این قدرت تیم ایران بود که حرف اول را زد. دریافت و دفاع عالی ایران در این ست بسیار مشهود بود و برگ برنده تیم ملی بود.

آبشار زیبای عبادی پور در میانه های این ست اختلاف را به هفت امتیاز رساند. این اختلاف امتیاز تا پایان ست ادامه داشت و ایران به راحتی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ پیروز این ست شد.

ست سوم (ایران ۲۵ _ استرالیا۲۱): سرویس یار استرالیا پس از برخورد به تور با دریافت و امتیاز برای ایران به همراه بود تا اولین امتیاز حاصل شود. استرالیا برای اولین بار در طول بازی با بدست آوردن امتیاز چهار از ایران.پیش افتاد؛ ایران سه استرالیا چهار. این برتری نیز دوامی نداشت و ایران زودتر به امتیاز هشت رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. لینکن که موفق ترین مهاجم استرالیایی ها بود امتیاز بعدی را کسب کرد تا بازی مساوی پیش رود.

استرالیا در این ست تیم بهتر میدان بود، آن ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند با حملات متعدد بار دیگر برتری را کسب کردند تا نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به نفع استرالیایی ها شود. بار دیگر ایران نبض بازی را د دست گرفت و نگذاشت برتری استرالیا دوام داشته باشد؛ ایران ۱۹ استرالیا ۱۷. امیتاز ۲۲ و برتری سه امتیازی ایران باعث شد تا استرالیا درخواست وقت استراحت کند. این وقفه ها تنها قهرمانی ایران را به تعویق انداخت و در نهایت تیم ملی والیبال کشورمان این ست را برد تا قهرمان آسیا شود.

کد خبر 390369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.