سیاست دولت جلوگیری از خام‌فروشی در تمام زمینه‌ها است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمی‌توان میزان صادرات سنگ‌آهن را به صفر رساند اما سیاست کلی دولت و کشور جلوگیری از خام فروشی در همه زمینه ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی عصر امروز -شنبه ۳۰ شهرویور ماه- در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری‌های انجام شده برای خام فروشی سنگ آهن، اظهار کرد: گزارشی که مبنی بر خام فروشی به وزارت صمت ارائه شد دقیق نبود، تا یکی دو سال قبل ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم اما این میزان در سال ۹۷ به کمتر از هشت میلیون تن رسید که نشان دهنده جهت گیری دولت به سمت جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن و توجه به صنایع داخل است.

وی افزود: نمی‌توان این میزان را به صفر رساند زیرا برخی از شرکت‌هایی که سنگ ‌آهن تولید می‌کنند قردادهایی دارند که بر مبنای آن باید تجهیزات جدید وارد کنند و ملزم به تامین ارز مورد نیاز خود هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، طرح توازن زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی است که پیگیر آن هستیم  و در این دوره تولید افزوده و این زنجیره متوازن شده است.

رحمانی با بیان اینکه در سال‌های آتی شاهد زنجیره متوازن تولید فولاد خواهیم بود، افزود: سال گذشته نیز در زمینه تولید فولاد کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشتیم و به رتبه دهم جهان رسیدیم که نشان دهنده جهت گیری پر شتاب کشور در این زمینه است.

وی با اعلام اینکه صنعت فولاد کشور به غیر از موارد خاص، خود کفا است، خاطرنشان کرد: پیشرفته ترین تجهیزات را تولید کرده و تعمیر ونگهداری آن را انجام می‌دهد و امید است تا پایان سال در تولید موارد خاص نیز خود کفا باشیم.

کد خبر 390365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.