ریل قطارهای پر سرعت تولید ذوب‌آهن اصفهان رونمایی شد

اولین محموله ریل قطارهای پر سرعت (۶۰E۱) تولید ذوب‌آهن اصفهان با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از رونمایی از اولین محموله ریل قطارهای پر سرعت (۶۰E۱)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید باور کنیم توانایی این کشور و ذخایر این سرزمین به قدر کفایت دارای ارزش و توان افزا است تا بتوانیم مسائل کشور را با آن حل و فصل کنم.

وی افزود: محموله ریلی که امروز  شاهد افتتاح رسمی آن بودیم، ده‌ها نفر در بیش از ۲۰ سال  پیگیری های پژوهشی لازم برای این پروژه را انجام دادند و در نهایت با همت ذوب‌آهن اصفهان به بار نشست و امروز شاهد به کارگیری این محصول در پروژه‌های عمرانی کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: محموله ای که امروز بارگیری شد، به پروژه راه‌آهن بستان آباد-تبریز منتقل می شود و از همه کسانی که از گذشته تا به حال برای این پروژه همت کردند قدر دانی می کنیم.

اسلامی افزود: قراردادهایی تا کنون از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی برای خرید ریل تولید شده، منعقد شده است و با پروژه‌های توسعه ای که در نظر داریم بازار داخلی این ریل روزافزون خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما نه تنها برای پروژه‌های داخلی بلکه برای پروژه هایی که در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی با کشورهای همسایه در حال رایزنی هستیم تا مشتریان بیشتری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دشمن با تحریم به دنبال مسدود کردن مسیر پیشرفت کشور است و خود باوری و استفاده از ظرفیت داخلی باعث شکست دشمن در این زمینه می‌شود، تحریم‌هایی که علیه شرکت‌ها، اشخاص، نقل و انتقال پول، شرکت هایی هواپیمایی و کشتیرانی اعمال می‌شود در جهت ناتوان کردن ملت است.

اسلامی افزود: در مقابل تحریم‌های اعمال شده، راهکار کشور استفاده حداکثری از ساخت داخل و قدرت شرکت های دانش بنیان است، همچنین صنایع نیز خلاقیت‌ها ‌و نوآوری‌هایی دارند که گره‌گشای کاستی های موجود است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت دانش بنیانی کشور همواره موتور محرک اقتصاد کشور است، همچنین برند سازی و قدرت لجستیک کشور که در حال توسعه است نیز می‌تواند اقتصاد را شکوفا کند.

کد خبر 390363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.