با زیباترین ساختمان مسکونی دانمارک آشنا شوید

هنینگ لارسن، از معماران بسیار مشهور اهل دانمارک، در یکی از آخرین پروژه‌های خود آپارتمان‌هایی به شکل امواج دریا در سواحل کشور دانمارک طراحی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، The Wave نامی که به مجموعه ساختمان‌های مواج اختصاص داده شده است در وایله، شهری در جنوب شرق شبه‌جزیره یوت لاند در دانمارک احداث شد. مجتمع‌های مسکونی The Wave با الهام از ساحل و همچنین تپه‌های جنگلی اطراف، به شکل امواج دریا ساخته شد. این مجتمع پنج آپارتمان مرتفع را دربرمی‌گیرد و چشم‌اندازی بسیار زیبا و بی‌نظیر تشکیل می‌دهد که از جاده‌های اطراف، خط راه‌آهن و دریا قابل رویت است.

مجتمع مسکونی The Wave که مساحتی در حدود ۱۴ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است، بیش از صد واحد مسکونی بسیار مجلل را در برمی‌گیرد و در مقابل آن یک اسکله عمومی جدید با هدف احیای اسکله قدیمی احداث شده است. اگرچه، ساخت‌و ساز این مجتمع در سال ۲۰۰۶ آغاز شد، اما مشکلات مالی فرآیند احداث را به تاخیر انداخت و تا سال ۲۰۱۵ تنها دو برج از این پنج برج تکمیل شد؛ در نوامبر ۲۰۱۸ پنجمین و آخرین برج مواج نیز به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

تمام برج‌های مواج با ویژگی‌های برابر ساخته شد و هیچ تفاوت چشمگیری در آن‌ها دیده نمی‌شود. برج‌های ۹ طبقه همگی دارای بالکن‌هایی وسیع است که ساکنان با ایستادن در این بالکن‌ها می‌توانند از چشم‌اندازهای زیبای اطراف نهایت لذت را ببرند. مجتمع مسکونی The Wave توجه دولت دانمارک و بسیاری از معماران سراسر جهان را به خود جلب کرد و معماران آن حتی قبل از تکمیل پروژه افتخارات بسیاری دریافت کردند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۹، یعنی پس از اتمام احداث دو برج اول، این مجتمع به عنوان زیباترین ساختمان مسکونی سال شناخته شد.

کد خبر 390343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.