۱۳۸۰ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از برگزاری هزار و ۳۸۰ برنامه در پایگاه‌ها این فرماندهی خبر داد و از همه دستگاه‌ها برای همکاری در این برنامه‌ها دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار محمد نصراصفهانی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس بتوانیم گوشه‌ای از خدمات رزمندگان اسلام و لطف خدا به خاطر فداکاری آنان به ملت ایران را بازگو کرده و یادآوری کنیم.

وی با اشاره به وجود ۴۶۰‌ پایگاه بسیج محلی در ناحیه امام صادق(ع) افزود: برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشترک با سپاه استان اصفهان است اما این ناحیه به طور مستقل هزار و ۳۸۰ برنامه را در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج خود برگزار می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) تصریح کرد: گروهان‌های بسیجی ناحیه امام صادق(ع) امسال در هفته دفاع مقدس به استعداد دو گروهان در رژه ۳۱ شهریور شرکت خواهند کرد که یکی شامل تشریفات بوده و قبل از همه از جلوی جایگاه رد خواهد شد و دیگری رژه حماسی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ ایستگاه فرهنگی در سطح شهر اصفهان با شعار "ما پیروزیم" در نقاط مختلف شهر برنامه‌هایی با موضوع "دفاع مقدس، عاشورا و استکبارستیزی" را در محل پل بزرگمهر، میدان احمدآباد، میدان قدس، میدان خوراسگان، قهجاورستان، پل خواجو، میدان مرداویج، میدان شهدا، گذر چهارباغ، ترمینال کاوه، حرم زینبیه و محله هفتون برگزار خواهند کرد.

نصراصفهانی اضافه کرد: با هر مناسبتی به نسبت عظمت آن باید فضای شهر تغییر کند و فضاسازی شهرها و محله‌ها در هفته دفاع مقدس با این رویکرد توسط پایگاه‌های واقع در مساجد، ادارات و واحدهای صنفی در حد وسع خود انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه دستگاه‌ها نقش داشته‌اند بنابراین انتظار می‌رود در بزرگداشت آن نیز همه دستگاه‌ها سهیم و یاری کننده باشند؛ اصحاب رسانه نیز وطیفه دارند این انتظار را مطالبه کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با اشاره به اینکه ۲۰ یادوآره هفته دفاع مقدس در سطح محلات اجرا می‌شود، افزود: نشست‌های روشنگری، پرسش و پاسخ و روایتگری در مساجد و در مجموعه‌های مختلف که پایگاه بسیج دارند برگزار شده و برخی از شبهات که درباره دفاع مقدس وجود دارد پاسخ داده می‌شود.

وی گفت: اجرای تمرینات رزمی چند گردان بیت‌المقدس در مکان‌های عمومی، دیدار از آسایشگاه جانبازان به ویژه توسط بسیج خواهران و عطرافشانی و غبارروبی از سه مزار گلستان شهدای اصفهان، قهجاورستان و خوراسگان با نقش آفرینی ناحیه امام صادق(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، سه ایستگاه مسابقات بومی محلی و برنامه میقات صالحین در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان در کنار دیگر مسئولان از ۳۰۰ خانواده معظم شهدا و جانبازان در منازلشان تقدیر خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مسئولین شهرستان در این هفت باحضور در پایگاه‌ها و تشکیل "میز خدمت" فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش داده و در مساجد پاسخگوی مشکلات مردم خواهند بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) از افتتاح شش پایگاه‌ جدید مقاومت در ناحیه امام صادق(ع)، برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت به صورت کوه‌پیمایی در کنار شهدای صفه و همایش سایبری پایگاه‌های بسیج در این هفته خبر داد.

وی اضافه کرد: اجرای زنگ مقاومت در کنار زنگ بازگشایی مدارس و طرح هجرت دانش‌آموزی در مناطق آسیب پذیر از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 390333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.