دوئل دربی اولی‌ها در اختتامیه هفته چهارم

تیمهای فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس آخرین بازی هفته چهارم لیگ را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران را دو تیم استقلال و پرسپولیس عصر روز یکشنبه از ساعت ۱۶ در استادیوم آزادی آغاز خواهند کرد و سه امتیاز این مسابقه به خصوص برای آبی‌ها می‌تواند به معنای فرار از بحران این فصل باشد. آبی‌ها در ۳ مسابقه قبلی خودشان یک باخت و دو تساوی به دست آورده‌اند و به همین خاطر بر روی پله پانزدهم جدول لیگ نشسته‌اند، اما قرمزها شرایط بهتری نسبت به حریف سنتی خودشان داشته‌ و با هفت امتیاز از سه مسابقه طبق روال چهار فصل اخیر در کورس مدعیان قرار گرفته‌اند.

قوی‌تر برنده نیست

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد رقابت این دو تیم بتوان اشاره کرد این است که نتیجه مسابقه ربطی به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی ندارد و گاهی اوقات تیمی که روی کاغذ ضعیف‌تر بوده توانسته حریف خودش را شکست دهد. به همین خاطر پرسپولیسی‌ها هنوز هم به طور قطعی صحبت از برد تیمشان در دربی نمی‌کنند و امکان رقم خوردن هر نتیجه‌ای وجود دارد.

دربی اولی‌ها

هم پرسپولیس و هم استقلال نسبت به فصل گذشته دست به انجام تغییر بر روی نیمکت تیمشان زده‌اند و گابریل کالدرون به همراه آندره استرانماچونی ایتالیایی اولین دربی خودشان را در ایران تجربه خواهند کرد.همین کم تجربگی در مورد اهمیت و حساسیت این بازی می‌تواند به ضرر هر دو تیم و به خصوص آبی‌ها تمام شود که یک سرمربی عصبی بر روی نیمکت دارند و اگر استراماچونی با حضور ۸۰ هزار هوادار در استادیوم آزادی تحت تاثیر جو قرار بگیرد کار برای استقلال بسیار سخت خواهد بود.

غایبان سرشناس

استقلالی‌ها هفته گذشته در مقابل نفت مسجد سلیمان تلفات دادند و اخراج فرشید اسماعیلی در کنار مصدومیت دیاباته باعث شد دست آبی‌ها در فاز تهاجمی خالی‌تر از قبل شود ولی شوک به پرسپولیس زمانی وارد شد که ظهر شنبه خبر رسید سید جلال حسینی کاپیتان سرخ‌ها هم به خاطر مصدومیت بازی مهم تیمش را از دست داده و اگر شجاع خلیل‌زاده هم به این بازی نرسد کار برای پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود.

سکوهای دورنگی

قبل از این قرار بود قانون ۹۰ به ۱۰ برای تماشاگران میزبان و مهمان اجرایی شود ولی در نهایت تصمیم بر این شد تا سکوها به صورت مساوی بین هواداران تقسیم شود و این مسئله می‌تواند شرایط را برای بازیکنان هر دو تیم در درون زمین سخت کند.

چشم مدعیان به شکست پرسپولیس

در بازی‌های هفته چهارم هم سپاهان و هم پدیده به عنوان مدعیان قهرمانی در این فصل و رقبای جدی پرسپولیس امتیاز از دست دادند و شاید بهترین حالت برای آنها این باشد که پرسپولیس در مقابل استقلال امتیاز از دست بدهد تا فرصت نزدیک شدن به سپاهان و پدیده را پیدا نکند. از طرف دیگر پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ دو بازی سنگین در برابر ذوب‌آهن و سپاهان پیش رو دارند و شاید حساسیت‌های بازی فردا و اخراج احتمالی بازیکنان بتواند به سود اصفهانی‌ها تمام شود. قضاوت این بازی حساس هم برای اولین بار بر عهده موعود بنیادی‌فر قرار داده شده تا با انجام این مسابقه رقابت‌های هفته چهارم لیگ به پایان برسد.

کد خبر 390317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.