دعوا بر سر مصوبه فیلتر دوده/پشت پرده حاشیه ‌نشینی درکاشان

در بسته خبری امروز از واژگونی تانکر ۳۰ هزار لیتری سوخت در اراک تا آغاز مطالعه پیشینه شهر «ایردی موسی» سرعین در پی مطالبه مردم و نیازمندی قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

پشت پرده حاشیه ‌نشینی درکاشان

حسین نعناکار، معاون شهرسازی شهرداری کاشان گفت: برخی از سودجویان با استفاده از بی‌اطلاعی و نا آگاهی شهروندان اقدام به فروش املاک فاقد پروانه با ضمانت‌شفاهی جهت دریافت پروانه از شهرداری می‌کنند.

تانکر ۳۰ هزار لیتری سوخت در اراک واژگون شد

مسعود آقازیارتی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل بنزین روز شنبه در مسیر ورودی این شهرستان واژگون شد.

دعوا بر سر مصوبه فیلتر دوده بالا گرفت

نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزل دو سال پیش توسط دولت تصویب شد، اما این موضوع همچنان با مقاومت خودروسازان همراه است. مدیران شهرداری معتقدند این موضوع دست‌خوش مباحث سیاسی شده و خودروسازان می‌گویند نگران هدررفت منابع ارزی هستیم.

اهداء زمین برای احداث ساختمان کتابخانه شفت پیگیری شود

محمد رضا محسنی، فرماندار شفت گفت: موضوع اهداء ۳۰۰ متر زمین در بلوار شهید مطهری برای احداث ساختمان کتابخانه عمومی این شهرستان باید توسط شهرداری پیگیری، تعیین تکلیف و پس از آن اقدامات قانونی برای دریافت سند مالکیت از سوی دستگاه متولی انجام شود.

آغاز مطالعه پیشینه شهر «ایردی موسی» سرعین در پی مطالبه مردم

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: در پی مطالبه مردم و پیشنهاد شورای شهر و شهرداری ایردی موسی، واکاوی، کاوش و مطالعه پیشینه تاریخی این شهر با اخذ مجوز از پژوهشکده باستان‌شناسی آغاز شد.

اتوبوس‌ها و تریلی‌های برون شهری نیاز به فیلتر دوده ندارند

یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص حذف نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی گفت: ‌حذف فیلتر دوده از خودروهای دیزلی به ضرر هوای تهران است و باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود، وقتی ماشین جدید تولید می‌شود قطعا باید فیلتر دوده روی آن جواب دهد، اما نسبت به نصب فیلتر دوده روی ماشین‌های در حال کار نظرات متعددی وجود دارد.

خودروهای مدرن به تجهیزات آتش نشانی مشهد افزوده می‌شود

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از دو خودرو نردبان پلتفرم ۷۲ متری آتش نشانی ویژه اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع بهره برداری خواهد شد.

قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیازدارد

عباس ذاکریان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به نیاز جدی قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری گفت: هم اکنون ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل عمومی شهر فعال است ولی متاسفانه برخی از آنها فرسوده و استانداردهای لازم را ندارد، لذا به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم.

احساس امنیت درکدام مناطق تهران بیشتر است؟

طبق داده‌های پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری در تهران که به‌تازگی از سوی معاونت اجتماعی شهرداری تهران منتشر شده است، منطقه یک پایتخت در صدر مناطقی قرار دارد که احساس امنیت در آن‌ها بیشتر است.

شهرداری برای کاهش ترافیک در محدوده حرم مطهر به دنبال دریافت امتیازاتی است

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات گفت: کاهش مساله ترافیک در خیابان‌های اطراف حرم مطهر قطعا دارای راه‌حل است، اما شهرداری برای اجرای این راه‌حل به دنبال دریافت امتیازاتی است.

خط کشی خطوط عابر پیاده در آستانه بازگشایی مدارس

سامان سعیدی، مدیرحمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید عملیات خط کشی عابر پیاده مقابل ۱۵ مدرسه در خیابان‌های اصلی سطح شهر انجام شد.

کد خبر 390306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.