ثبت سه بنای قدیمی نطنز در فهرست آثار ملی کشور

نطنز - سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: دو بنای تاریخی و یک ساختمان اداری قدیمی نطنز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یزدانمهر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی نصیری در بافت قصبه باغ شهر نطنز و در محله کوچه فارح واقع شده و دارای معماری و پلان بسیار زیبا و متعلق به دوره صفویه است.

وی افزود: ساختمان اداری نوغان نطنز، تنها مرکز نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در مرکز و جنوب کشور در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز ادامه داد: باتوجه به قدمت این دانش در این شهرستان و دارا بودن ساختمانی با معماری خاص و الگو گرفته شده از بناها و ساختمان های استان های شمالی کشور به دلیل ارتباط کاری، این بنا هم که متعلق به دوره پهلوی اول است در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. 

یزدانمهر حمام تاریخی وشوشاد را یکی دیگر از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور نام برد و افزود: این اثر تاریخی در قلب محله زیبای وشوشاد و در جوار مسجد قدیمی و امامزاده این محله واقع شده و متعلق به دوره قاجاریه است و با کمک تعدادی از میراث دوستان محل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

کد خبر 390303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.