"سراموزه دکتر رهگشای بادرود" گنجینه غنی فرهنگی و عرفانی است

نطنز- یک موزه دار اسپانیایی در سفر به بادرود، سرا موزه دکتر رهگشا را نمونه‌ای از موزه های شگفت انگیز معرفی کرد و گفت: این موزه گنجینه غنی فرهنگی و عرفانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، موزه داران و باستانشناسان موزه باستانشناسی آلیکانته اسپانیا از سرا موزه دکتر رهگشای بادرود بازدید کردند.

خوان آنتونیو لوپز موزه دار موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا ضمن بازدید از شهربادرود، سرا موزه رهگشا را نمونه ای از موزه های شگفت انگیز معرفی کرد و گفت: این موزه گنجینه غنی فرهنگی و عرفانی است.

معصومه احمدی مسئول روابط بین الملل موزه ملی ایران در این بازدید ضمن تشریح فعالیت های موزه داران و باستانشناسان موزه باستانشناسی آلیکانته اسپانیا در ایران گفت: از اینکه می بینم در یک شهر کوچکی مانند بادرود، گنجینه ای بزرگ و قوی از فرهنگ ایرانی توسط بانویی فرانسوی مدیریت می شود به خود افتخار می‌کنم.

خوان آنتونیو لوپز به همراه باستانشناسان موزه باستان شناسی اسپانیا پس از بازدید از موزه رهگشا با یادداشتی در دفتر آن، این موزه را گرم و صمیمی معرفی کردند.

سراموزه دکتر محمد رهگشا در بادرود، در زمینی به مساحت تقریبی یک هکتار در بخش بلندای جنوبِ غربی شهر قرار دارد. بنای خانه رهگشای (سرا موزه) در اوایل دوره پهلوی ساخته شده و اکنون بخش هایی از آن، مرمت و احیا شده است و از نظر کالبدی، جزء خانه‌های تیپ اقلیم خشک بوده که دانش معماری آن در تطابق و هماهنگی با اقلیم بیابانی، کاملاً مشهود است به گونه ای که طی چهار فصل سال به راحتی می توان از فضاهای آن استفاده کرد.

کد خبر 390301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.