مدارس شیراز زیر ذره‌بین ماموران آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در طرح بازدید از تمامی مدارس کلانشهر شیراز، مسائل ایمنی بررسی شده و موارد غیرایمن به اداره‌کل نوسازی جهت رفع ارسال می‌شود.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در شیراز، اظهار کرد: طبق تفاهمنامه‌ و تعاملی که با اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس داشتیم، طرح بازدید از تمامی مدارس را از تیرماه به منظور بررسی نکات ایمنی، در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۶ شاخص برای هر مدرسه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر اساس آمار نزدیک به هزار مدرسه در سطح کلانشهر شیراز وجود دارد که تاکنون کارشناسان سازمان آتش‌نشانی از نزدیک به ۲۵۰ مدرسه بازدید و موارد ایمنی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند؛ با توجه به اهمیت موضوع، هر یک از مدارس توسط کارشناسان سازمان با دقت زیاد بررسی می‌شود تا در پایان خروجی قابل قبولی داشته باشد.

قانع افزود: طی تعاملی که با سازمان بهزیستی داشتیم، این طرح برای مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها نیز در حال اجرا است چراکه آن‌ها هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در طرح بررسی نکات ایمنی مدارس شیراز، نکات غیرایمن به مسئولان مدرسه اعلام می‌شود، تصریح کرد: در پایان این طرح، تمامی موارد غیرایمن طی نامه‌ای به اداره‌کل نوسازی مدارس ارسال می‌شود تا در جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر در حال انجام است، اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن تمامی ساختمان‌های سطح شیراز در زمینه مسائل ایمنی، بررسی نکات ایمنی مدارس و مهدکودک‌ها، جشنواره شهر ایمن که امسال با محوریت مجتمع‌های مسکونی در حال انجام است از جمله طرح‌هایی است که از ابتدای سال تاکنون در حال انجام است.

قانع با اشاره به شلوغی شهر و تردد و ترافیکی که در هفته نخست مهرماه در سطح شهر شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ نیروی آتش‌نشانی در ایستگاه‌های ۲۱گانه شهر به حالت آماده‌باش باشند؛ خودروهای سازمان نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر در نقاط پرتردد شهر مستقر خواهند بود. در مجموع آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی در سطح شهر را داریم.

کد خبر 390300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.