تهیه نقشه استراتژی برای ۴۰ واحد اجرایی در شهرداری مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: نقشه استراتژی مجموعه شهرداری طبق برنامه میان مدت از منظر عملیاتی‌سازی برای ۴۰ واحد اجرایی در نظر گرفته شده است که در نقشه مناطق تلاش شده تا شاخصه‌های تاثیرگذار به گونه‌ای طراحی شود که منطقه بتواند اهداف مدنظر را رصد کند.

به گزارش ایمنا،  شهریار آل شیخ در نشست مشترک بررسی و تحلیل نقشه استراتژی ارزیابی و عملکرد منطقه ۱۰ اظهار کرد: در این طرح ملاک‌های مشترک میان مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت تا تعمیم پذیری شاخص‌های مطرح شده در راستای دستیابی به اهداف محقق شود.

وی ادامه داد: نقشه عملیاتی منطقه ۱۰ از چهار منظر اصلی تشکیل شده که شامل ذی‌نفعان، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری و مالی است، همچنین در این طرح شش مضمون راهبردی برای دسترسی به اهداف طراحی شده که در دوره‌ای چهار ساله طی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد افزود: در این طرح اجرای بهینه پروژه‌های عمرانی، هوشمندسازی خدمات، بهبود رسیدگی به اسناد مالی نیز مدنظر قرار دارد که امید است برای رسیدن به اهداف استراتژی منطقه در فرآیندهای مسیر کاری به گونه‌ای حرکت کنیم که نتیجه مطلوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های کاری مختلف شاخص‌هایی برای ارزیابی در نظر گرفته شده و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود تا برای تحقق اهداف، الزامات و ابتکارات اجرایی را پیش‌بینی کنند.

بودجه مستقیم به مناطق تفویض شود

همچنین در این نشست احمد حافظ، شهردار منطقه ۱۰ مشهد اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های سازنده بتوانیم در این طرح همچون گذشته پیشرو باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه با مردم در ارتباط هستیم برای ارائه خدمات بهتر و رسیدگی به مطالبات آن‌ها در نظر گرفتن راهکاری در جهت ارائه نقشه‌ها و طرح‌های منطقه به معاونت‌ها یک نیاز اساسی است.

حافظ با بیان اینکه تخصیص بودجه از سوی معاونت‌ها به مناطق موجب کاهش روند اجرای پروژه‌ها می‌شود، تصریح کرد: در صورتی‌که بودجه مستقیم به مناطق تفویض شود، در جذب سریع‌تر اعتبار و افزایش راندمان کاری مناطق تاثیر به سزایی دارد.

کد خبر 390292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.