۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
رشد مجدد موهای سر با این کلاه!

محققان دانشگاه "ویسکانسین مدیسون" به تازگی موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که دورن یک کلاه جا می‌گیرد و موجب تحریک و رویش مجدد موهای ریخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، این دستگاه به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در یک کلاه معمولی جا داد. نمونه اولیه، قادر است نیروی مورد نیاز خود را با تولید الکتریسیته از حرکات روزمره بدن کاربر تأمین کند. این دستگاه از روش "Electrotrichogenesis" استفاده می‌کند که با تحریک الکتریکی خفیف، می‌تواند فاکتورهای رشد مو را در سلول‌های پوستی تقویت کند. 

دستگاه ابداعی به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را زیر یک کلاه بیسبال قرار داد. به گفته "ژادونگ وانگ"، مهندسی که روی توسعه این دستگاه کار می‌کند، تحریکات الکتریکی می‌تواند به عملکردهای مختلف بدن کمک کند؛ قبل از ابداع جدید، هیچ راه حل خوبی برای دستگاه‌های کم مصرف وجود نداشت که بتواند تحریکات ملایم، اما مؤثر را ارائه دهد.

"وانگ" پیش از این روی دستگاه‌هایی نظیر بانداژهای برقی و ایمپلنت‌های کاهش وزن که نیروی مصرفی خود را تأمین می‌کند، کار کرده بود. این دستگاه‌ها همگی حول محور نانو ژنراتورها کار می‌کند و می‌تواند به طور مداوم سطح اندکی از برق را توسط حرکات بدن تولید کند. دستگاه ابداعی در مدل‌های موش، مؤثر واقع شده و باعث تحریک رشد مو در سطوح طاس آن‌ها شده است.

مرحله بعدی بررسی تأثیر دستگاه در مدل‌های موش با پوست بازسازی‌شده انسان به منظور تأیید این سیستم با سلول‌های انسانی است. محققان نتیجه نهایی این فناوری را بیشتر به عنوان یک مداخله پیشگیرانه در اولین مرحله ریزش مو در نظر می‌گیرند، زیرا این دستگاه نمی‌تواند باعث شود تا فولیکول‌های جدید مو در پوستی صاف و طاس، جوانه بزند.

تولید دستگاه جدید نوآوری بزرگی محسوب می‌شود، زیرا می‌توان آن را به راحتی می‌توان در یک کلاه معمولی گنجاند. یک محصول تجاری از این اختراع طی چند سال آینده به بازار خواهد آمد و محققان به‌زودی آزمایش‌های انسانی آن را آغاز می‌کنند.

نتایج این تحقیق در مجله ACS Nano منتشر شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 390276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.